Gå till innehåll

Huawei IDEOS X3 (U8510) [LÖST]


Samuel_1975

Recommended Posts

hejsan!

Har läst på några hemsidor att flera har proglem med denna model,

Nån som vet på ett lätt sätt att komma få tillgång till ( root permissions ) på min telefon utan extra kostnader ?

ja skulle vilja sätta in program i root men när ja inte har tillgång till root tillgång så är det ingen ide att ladda ner program som finns på market,

( Huawei IDEOS X3 U8510 )

Android-Version 2.3.5

Kernel-Version 2.6.35.7-perf

android@localhost #1

Model: U8510

Brand: Huawei

Product: U8510

Device: hwu8510

Board: U8510

Display: U8510-1V100R001C23B852

ID: HuaweiU8510

Version: 2.3.5

Version incremental: C23B852

SDK version: 10

______________________________

hoppas på svar och inga krångliga saker tack.......

mvh

Samuel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är målet med det du ska göra?

För att kunna använda

SD-Booster improve phone speed! för värdet ligger på 128 kb och vill ändra på värdet till 1024 eller mer,

ja skaffade ett minnes kort men blev besviken på farten och fick reda på värför o det är att värdet är så långt på telefon,

ok farten kan av hjälpa om man har spel på minnes kortet med mera,

vill kunna spärra en del ads på en del program och på webläsaren köpte ett program men hjälper inte mycket att spärra ads på freeware när det inte hjälper helt,

inte göra något olagligt utan att förbättra vissa saker och kunna spärra ads som inte fungerar helt om man inte har tillgång till root,

om ja visste att telefon va stängd för rooten så skulle ja aldrig ha köpt telefon ifrån Telia,

nu när man vet att vissa saker bara fungerar bara i root så får man i framtiden söka på google för att hitta rätt telefon,

har inte haft en app telefon för....

Redigerad av Samuel_1975
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs, läs och läs igen....

http://forum.xda-dev...d.php?t=1341630

Det är första inlägget du ska koncentrera dig på!

Känner du dig osäker så låt bli... det kan sluta med en telefon som är obrukbar.

tack för länken men ja har tittat på den tidigare,

ja har testat Superuser och då står det busybox ... not found ( finns installerad redan )

har också testat SuperOneClick men stannar upp och kan inte läsas

Kontrollerar nuvarande installationsväg u0020 misslyckades

det gick inte hitta någon installerad (su binary finns redan o är senaste som finns i telefon ) uppdateringen kan inte fortsätta,

vet ej om ja ska ge upp,

ja vet riskerna vad som kan hända med telefon och ja tycker att de som ger ut programvara borde ha mer stöd för snabbare minne i telefon än att man måste göra det själv,

annars för ja väl vänta o skaffa en ny telefon framöver men då ska ja googla mig fram så man ser att man inte blir lurad på köpet framöver,

ska se vad ja kan göra men det känns som ja börjar ge upp och ja själv har set tips på youtube men inget vidare sökvägar där när det är mest för Android-Version med gammal program vara info som inte har stöd till min,

ha det bra och tack för hjälpen annars,

får se vad ja gör och nu ska ja ta en paus ifrån mobilen,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag har kollat din lur och den måste vara mycket litet såld.

Varken hos XDA eller (Swedroid) hittar man säkra guider.

XDA har heller inte brytt sig om att skapa ett eget forum för luren.

Sen är det klart oklart vad du egentligen vill med en "rootning"...... man rootar ju inte utan skäl !!

Reklamblockering har du nämt men det är ju inget skäl till att desperat hitta en root-metod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag har kollat din lur och den måste vara mycket litet såld.

Varken hos XDA eller (Swedroid) hittar man säkra guider.

XDA har heller inte brytt sig om att skapa ett eget forum för luren.

Sen är det klart oklart vad du egentligen vill med en "rootning"...... man rootar ju inte utan skäl !!

Reklamblockering har du nämt men det är ju inget skäl till att desperat hitta en root-metod.

ja vill mest nå rooten så ja an ändra på värdet av sd-booster i första hand så så länge ja kan göra blir är ja glad,

ja läste att minnes kortet vara skulle vara optimerat från början men det värkar inte stämma så att skaffa snabbt kort till telefon kan man glöma till dem som ska skaffa den här telefon och har läst detta,

kan förstå varför Telia ville bli av med den ok kan förstå när man skaffar en telefon som denna,

Redigerad av Samuel_1975
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Ja tror ja ger upp på denna tråd,

Ska säga att Huawei deras support dålig och man kan inte räkna med svar ifrån dem för har inte fått ett enda svar på 17 dagar ja när ja hörde av mig till deras support för feedback,

deras support suger,

Ja fick svar ifrån Superuser o de sa att ja skulle ( reboot into recovery and install it ) ok svar förstår ja inte så mycket hur man ska göra är inte helt en Mobil nörd,

man kan säga de fick ja svar av,

ja tror inte Huawei bryr sig om privat personer utan man måste vara företag för att få svar eller att de ska bry sig,

sak samma nu vet ja att deras support är inget att ha iframtiden om man hör av sig till Huawei,

ha det bra och tack för hjälpen annars,

ni kan låsa min tråd om ni vill för ja kommer nog ingen vart ändå,

Redigerad av Samuel_1975
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja tror ja ger upp på denna tråd,

Ska säga att Huawei deras support dålig och man kan inte räkna med svar ifrån dem för har inte fått ett enda svar på 17 dagar ja när ja hörde av mig till deras support för feedback,

deras support suger,

Ja fick svar ifrån Superuser o de sa att ja skulle ( reboot into recovery and install it ) ok svar förstår ja inte så mycket hur man ska göra är inte helt en Mobil nörd,

man kan säga de fick ja svar av,

ja tror inte Huawei bryr sig om privat personer utan man måste vara företag för att få svar eller att de ska bry sig,

sak samma nu vet ja att deras support är inget att ha iframtiden om man hör av sig till Huawei,

ha det bra och tack för hjälpen annars,

ni kan låsa min tråd om ni vill för ja kommer nog ingen vart ändå,

"Nån som vet på ett lätt sätt att komma få tillgång till ( root permissions ) på min telefon utan extra kostnader ?"

Det tog mig cirka 10 sekunder att hitta svar på din fråga via Google. Är det verkligen vad vill göra så finns svaren. Hur/vad du gör är ditt beslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte... du vill Roota den? Kontaktar du Huawei för att be dom om hjälp? Äuhm... det kanske inte är så konstigt att dom inte vill hjälpa dig. Rootning är det inte någon tillverkare ger stöd för, de vill ju skydda sina produkter. Dom kan ju inte ge support på en rootad telefon, du har ju tagit bort allt skydd och vad som helst kan ha gått fel... deras support är ju begränsad till telefonen som den kom i kartong vid försäljning.

Att roota telefonen för att snabba upp läsningen av minneskortet är bortkastat i sig själv. Det är bara om du använder Apps2SD, alltså kör hela apllikationer från minneskortet, som du kanske känner liiiite skillnad. Däremot spelar kvalitén av minneskortet betydligt större roll än att bara snabba upp läsningen enbart. Är kortet av lite sämre kvalité så är det ännu mindre lönt att "trimma" det... Oavsett så spelar det ingen roll för mig varför du vill roota din telefon... själv gör jag det för att bl a slippa reklambanners i vissa appar... skälen är lika olika som de är många.

Länker jag gav till XDA är samma procedur man får upp överallt via Google. Prova den... det är nog inte så svårt som det verkar. Å andra sidan, hade du väntat dig att det skulle vara superlätt och riskfritt så skulle du kanske ha det i åtanke när du skaffade telefonen.

5 ganska enkla steg:

  1. Download the Automatic Root Enabler for the X3. For more recent versions I suggest checking his thread and the forum it's in as I may not be able to update this thread all the time.
  2. Install the latest USB drivers for the X3. Search for the latest version of "HUAWEI Android Phones USB Driver" from the Huawei Downloads site.
  3. Turn on USB Debugging from Settings -> Application -> Development on the X3.
  4. Connect the X3 to your PC via microUSB.
  5. Run the Automatic Root Enabler and it should start rooting your phone automatically.

Tro mig... jag har rootat telefoner som har haft betydligt mer vådliga procedurer än så här...

Observera... anledningen till att du fått felmeddelande tidigare är att du troligen haft felaktiga drivrutiner till telefonen/datorn. Dessutom måste du ha "USB Debugging" aktiverat i telefonen samt "Okända källor". Dessutom måste du köra Automatic Root Enabler for the X3 som administratör om du kör Vista eller W7.

Du kan också prova att fabriksåterställa telefonen innan rootning... du kan ha fått in delar av Superuser och Busybox som ger dig felmeddelanden vid rootförsök.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte... du vill Roota den? Kontaktar du Huawei för att be dom om hjälp? Äuhm... det kanske inte är så konstigt att dom inte vill hjälpa dig. Rootning är det inte någon tillverkare ger stöd för, de vill ju skydda sina produkter. Dom kan ju inte ge support på en rootad telefon, du har ju tagit bort allt skydd och vad som helst kan ha gått fel... deras support är ju begränsad till telefonen som den kom i kartong vid försäljning.

Att roota telefonen för att snabba upp läsningen av minneskortet är bortkastat i sig själv. Det är bara om du använder Apps2SD, alltså kör hela apllikationer från minneskortet, som du kanske känner liiiite skillnad. Däremot spelar kvalitén av minneskortet betydligt större roll än att bara snabba upp läsningen enbart. Är kortet av lite sämre kvalité så är det ännu mindre lönt att "trimma" det... Oavsett så spelar det ingen roll för mig varför du vill roota din telefon... själv gör jag det för att bl a slippa reklambanners i vissa appar... skälen är lika olika som de är många.

Länker jag gav till XDA är samma procedur man får upp överallt via Google. Prova den... det är nog inte så svårt som det verkar. Å andra sidan, hade du väntat dig att det skulle vara superlätt och riskfritt så skulle du kanske ha det i åtanke när du skaffade telefonen.

5 ganska enkla steg:

  1. Download the Automatic Root Enabler for the X3. For more recent versions I suggest checking his thread and the forum it's in as I may not be able to update this thread all the time.
  2. Install the latest USB drivers for the X3. Search for the latest version of "HUAWEI Android Phones USB Driver" from the Huawei Downloads site.
  3. Turn on USB Debugging from Settings -> Application -> Development on the X3.
  4. Connect the X3 to your PC via microUSB.
  5. Run the Automatic Root Enabler and it should start rooting your phone automatically.

Tro mig... jag har rootat telefoner som har haft betydligt mer vådliga procedurer än så här...

Observera... anledningen till att du fått felmeddelande tidigare är att du troligen haft felaktiga drivrutiner till telefonen/datorn. Dessutom måste du ha "USB Debugging" aktiverat i telefonen samt "Okända källor". Dessutom måste du köra Automatic Root Enabler for the X3 som administratör om du kör Vista eller W7.

Du kan också prova att fabriksåterställa telefonen innan rootning... du kan ha fått in delar av Superuser och Busybox som ger dig felmeddelanden vid rootförsök.

Ja ställde några frågar och om root,

Om man lovar support så ska man hålla det,

Har läst att flera inte gillar deras support o har googlat på det och det är inte bara ja som är missnöjd på det och vissa har inte ens fått svar av företaget,

Ja vet att deras märke är inget att ha och Nästa gång och blir något annat märke som är bättre,

min gammla sony ericsson är bättre och är snabbare i minnes kort,

Sedan har ja försökt att testa det du har sänt mig i tilläget ok fungerar inte på Windows 7 och kan bero på att brandväggen blockerar programmet till internet,

Har testat några program men det fungerar inte ändå,

Superuser kan ja se som seriös för de hörde av sig när man maila dem,

ja skaffar en ny telefon framöver men då blir det inget skräp ifrån Huawei mer,

ska googla mig fram så man inte blir blåst,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju alltid köpa en telefon i Nexus-serien. De telefoner har support för allt från att flasha med egenkompilerade ROM's till "rootning".

http://www.google.com/nexus/

Tack ja ska göra det,

min syster har en Nexus ok hon är nöjd med den,

ja ska titta närmare ok tack för tipset om Nexus för ja visste inte om det,

Tack ska titta närmare på det o ska skaffa sen framöver när det blir av,

min nästa mobil blir en Nexus istället,

det ja kan säga aldrig mer märket Huawei,

Tack!

mvh

Samuel

Redigerad av Samuel_1975
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...