Gå till innehåll

"Error syncing to mpeg" när jag streamar från internet


Gäst drakfelt

Recommended Posts

Gäst drakfelt

Tjenare!

Jag och några polare hade tänkt starta en internetradio och använder ett serverprogram från Nullsoft(winamps skapare) som heter Nullsoft SHOUTcast server och ett plugin till Winamp som heter Nullsoft SHOUTcast source DSP som skickar musiken till servern som sedan ska skicka ut musiken till internet.

Nu har jag ett problem.

När jag spelar musik så skickar source ut till servern och det syns på data-mätaren att den skickar en jädrans massa bytes/s så det är inte problemet. men när jag trycker ADD URL ock skriver inte IPn som serverprogramet anger så står det visserligen HTTP OK i playlistrutan men efter en kortstund "error syncing to mpeg"

ajg har gått igenom shoutcasts forum i jakt på svar och det lär va ett vanligt problem.

anledningar kan vara att servern är full eller att streamen inte är tillgänglig men det är den.

Info: Jag kör både servern och sourceprogramet på min dator, utan brandväggar routrar eller liknande.

Jag har bett olika kompisar att connecta till servern för att testa och alla får samma problem!

Hoppas någon vet vad jag ska göra, är väldigt tacksam för svar. Mvh John

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...