Gå till innehåll

VHS till DVD


Anlin

Recommended Posts

( HP laptop med W Vista)

Håller på med att överföra VHS upptagningar till datorn och skulle fortsätta med att lagra allting på DVD.Men min DVD apparat arbetar med DVD-Ram skivor och Vista klarar inte av dessa.Finns det något sätt att lösa detta problem?

MVH...Anlin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag inte riktigt med på hur du menar... Jag konverterar vhs till digitalt format och bränner dessa på dvd... Var är problemet för dig?

Är det Vista som inte hittar ditt dvd-media eller hittar inte Vista din dvd-brännare.. etc?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojj,var jag så otydlig?

Alltså: jag överför VHS-innehåll till datorn och vill bränna från datorn till DVD. Problemet är att min DVD enhet arbetar med DVD-Ram skivor och Vista vill inte kännas vid dessa plattor.Vista bränner till DVD-R,DVD-RW o.s.v. men inte till DVD-RAM.Det är alltså DVD-formatet som är problemet.

Naturligtvis vill Vista inte känna igen inspelade DVD-Ram heller.

Finns det någonting jag kan göra så att Vista tar emot DVD-RAM skivor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har ingen erfarenhet av DVD-RAM, men gissar att det inte kommer att bli lätt...

Ett hett tips är nog att du köper en ny DVD-brännare och vanliga DVD-skivor

http://en.wikipedia.org/wiki/DVD-RAM

Windows Vista and later can natively access and write to both FAT32 and UDF formatted DVD-RAM discs using mastered burning method orpacket writing. Even though it is possible to use any file system one likes, very few perform well on DVD-RAM. This is because some file systems frequently overwrite data on the disc and the table of contents is contained at the start of the disc. It should also be noted that Windows Vista (and later) implement the CPRM data protection and thus discs formatted under Windows XP (or earlier) have compatibility issues with Vista onwards (and vice versa).
Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar! jag fäste mig vid citatet ,testade min gamla XP och den tog emot DVD-RAM skivorna.(Min spelare kan tolka bara DVD-RAM).Men problemet blev löst på annat sätt också,helt oväntat fick jag i present en VHS/DVD combi och därmed får RAM-apparaten inta en prydnadsplats i hemmets "museum".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...