PCGuiden Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 jag har följande laptop: http://www.samsung.com/se/support/model/NP-NS310-A01SE och det skall vara bra batteritid och jag tycker den är askass 2,5 timme när det skall vara upp till 7 timmar... vad kan vara fel... Kan det vara att jag har satt in en 2 gb minnespinne... ? Kan man få det att bli bättre med en SSD disk och i så fall vilken tumstorlek kan man sätta i? Tacksam på förslag till förbättringar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 Hur gammal är den, och vilket energischema kört du på? 7 timmar bör väl vara om man kör med "energisparläge" t.ex hög prestanda drar nog ganska mycket mera batteri Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex_m Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 tror inte det är något fel Cnet testar datorn här http://reviews.cnet.co.uk/netbooks/samsung-ns310-review-50004828/ och kan endast få den att gå som du säger runt ca 2.5 (2.18 enligt dem) timmar under belastning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted March 12, 2012 Author Share Posted March 12, 2012 jag kör på energisparläge.... Dvs jag har köpt en skitdator med andra ord... Vi skall köpa ett litet elverk vi kan köra den med om batteriet skulle ta slut (skall ha den till orienteringstävlingar med program och allt vad det innebär) Skulle behöva en liknande liten dator med bättre batteritid samt som man kan slänga in en ssd disk i någon som kan rekommendera något.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 BIlbatteri och späniningsomvandlare har funkat för mig ute på OL-tävlingar. Eller så skaffar du ett extrabatteri att byta med. /gsb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 Skulle nog göra varken till eller från med SSD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted March 13, 2012 Author Share Posted March 13, 2012 BIlbatteri och späniningsomvandlare har funkat för mig ute på OL-tävlingar. Eller så skaffar du ett extrabatteri att byta med. /gsb om jag tar ur ord. batteri så slutar den fungera eller ? finns det någon dockningsstation med extrabatteri till dom hära samsungdatorerna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted March 13, 2012 Share Posted March 13, 2012 om jag tar ur ord. batteri så slutar den fungera eller ? finns det någon dockningsstation med extrabatteri till dom hära samsungdatorerna alt 1) Stäng av datorn den ½-minut det tar att byta batterio alt 2) Bilbatterimetoden Om dwet finns någon docka med batteri i? Use your google skills! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts