Gå till innehåll

Musen fryser.. Hjälp!


Daniel023

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Hej!

Jag har ungefär samma problem som p079mbw har/hade. Jag har googlat och försökt i stort sätt allt. musen hänger sig i några sekunder och oftast får jag ljudet av att en usb connectade till datorn. I vissa fall så fryser till och med datorn och jag tvingas till att stänga av den genom att håll in power knappen då ingenting fungerar. Varken musen eller tangentbordet. Jag formaterade precis om datorn och problemet kvarstår. Nu sitter jag här med en relativt ny spel dator som jag inte kan spela på pga problemet. jag har som sagt provat ganska många olika saker som att byta mus, byta usb. Pilla i enhetshanteraren, installera om drivrutiner osv.. Har inte fått något att fungera!

Redigerad av Daniel023
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara så att usb portarna är inställda att sova/kopplas ifrån. Gå in på kontrollpanelen se nedan.

Kontrollpanelen->Energialternativ->Ändra schemainställningar->Ändra avancerade inställningar

Leta upp USB Inställningar->Inställningar för valbar frånkoppling

Välj Inaktivera Bägge alternativ dvs laptop samt nätansluten

Klicka OK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta borde ju vara ett garantiärende. Annars borde du öppna burken och kontrollera så att alla kontakter sitter riktigt i och kablar är hela. Låter väldigt mycket kontaktproblem eftersom du säger att du får USB-inkopplingsljudet när musen slutar fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 månader senare...

Alex:

http://www.inet.se/produkt/1517090/taurus-experienced-gtx-560-i5-2500k

Köpte datorn för ungefär 3 månader sen.

"Kontrollpanelen->Energialternativ->Ändra schemainställningar->Ändra avancerade inställningar"

Där har jag även varit och pillat och stängt av den. Det funkar inte.

Har exakt samma dator med samma problem, att musen och tangentbordet fryser, men hittar ingen lösning, Kommit på nått ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...