Gå till innehåll

Ändra HD typ från dynamisk till basic


pal8

Recommended Posts

Jag försöker få till en partition på en ny HP med Windows 7. Lyckades krympa och skapa ett nytt område. Men när jag sedan skulle formattera den blev hela disken dynamisk. Hur återgår man till basic utan att bli av med Win 7? Fick nämligen inte med någon skiva med Windows. Vet inte riktigt hur de tänkt där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jo, ny partition på Med HP och W7, LAPTOP eller EN annan variant av befintliga datorsystem ?

Ungefär ja. Kan du svaret på frågan eller varför svarade du?

Alltså, hur återskapar jag en dynamisk disk till en basic utan att radera Win 7?

Redigerad av pal8
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jo, svårt att svara på vissa frågor utan att veta ett dyft om vad som ligger bakom.

Ungf. "Hej!, en maska i mina strumpor har gått, vill veta varför det har hänt ?"

Svar: "Var har maskan uppstått ?" , "Skoskav ?, längre upp på benen ?, mekaniskt problem ?, dåliga strumpor ? osv. "

Det vore bra att veta hur man löser problemet med dynamiska strumpor om svar om detta finnes. :)

Redigerad av jarru
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du skriver lösningen här så kan det ju vara till nytta för någon annan som råkar ut för samma sak.

Sant. Jag laddade ner ett program (har inte namnet eftersom jag inte skriver detta från Win) för diskhantering, som var gratis för hemanvändare, Med det kunde man återskapa en dynamisk disk till en basic.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, svårt att svara på vissa frågor utan att veta ett dyft om vad som ligger bakom.

Ungf. "Hej!, en maska i mina strumpor har gått, vill veta varför det har hänt ?"

Svar: "Var har maskan uppstått ?" , "Skoskav ?, längre upp på benen ?, mekaniskt problem ?, dåliga strumpor ? osv. "

Det vore bra att veta hur man löser problemet med dynamiska strumpor om svar om detta finnes. :)

Vet inte om du förtjänar ett svar men om du inte förstod den enkla frågan om dynamisk vs basic disk då är det väl ingen idé att du svarar. När jag sökte på nätet kunde jag konstatera att problemet är glasklart. Alla tycks veta vad det handlar om vilket underlättade svaret på frågan. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...