Gå till innehåll

Överföringar via Messengers stoppas av XP!


Zimon

Recommended Posts

Hej på er!

Nu har jag tröttnat på denna ständiga återkommande problem som kommer upp i messenger.

När jag tagit imot en fil så kommer det upp ett meddelande om att "denna filen är skadlig och har raderats osv osv" .

Det är ju XP som tar bort det och då måste det ju finnas nått sätt att själv ta bort detta meddelanden på så man kan skicka vad man vill??

Plz help me!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Vilken Messenger version kör du ?  Finns lite olika sätt.

Att zippa en fil funkar alltid.

Problemet är alla som inte fattat det här med skyddsprogram och att

Messenger då blir "dyngspridare" för allt av "busets" olika "skit" filer.

Sedan har MS då även försökt förhindra mp3 spridning men det är en annan sak  :P

Om alla installerade antivirus,  antispyware,  brandvägg samt  körde Windowsupdate så var det inget problem men nu gör många inte det............... >:(

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jo jag vet.............

1. Installera skyddsprogram som jag skrev......... samt alla dina kontakter likadant !

2. Köra senaste Messenger 7.5,  http://messenger.msn.se/Xp/Default.aspx

3. Via Messenger >Alternativ > Filöverföring, "peka" på ditt antivirusprogram som ska skanna filen.

4. Nu har då MS till och från blockerat vissa filtyper och det är ju bara att prova tex att ändra filändelse på en mp3a eller att zippa dito.

5. mess.be har mer info    :P  men steg 1 är det som är viktigt för att få slut på "dyngspridningen"

via Messengers filöverföring.

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...