Gå till innehåll

behöver admin pass på en skol dator


dj_Script

Recommended Posts

Din skola har ju satt begränsningar på den just för att du INTE ska installera program på den. Jag föreslår att du kör alla program du vill ha på en privat bärbar eller annan dator och använder skolans dator till det den är avsedd för. Om det är ett program du behöver för ditt skolarbete så bör du väl kunna fråga din skolas systemadministratör om hjälp med att installera detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Kan väl tilläggas att vet man inte vad man håller på med så

får man gå till "admin" med "svansen mellan benen" och generat

förklara vad man gjort........ :-[  beror lite på hur smart "admin" gjort uppställningen.

Då kanske man inte har någon bärbar längre........

:P :'(  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D har en bärbar dator från skolan man kan inte instalera nått på den :/ utan administratör lösenord har provat med saminside och @stake Lc4 men det funkar inte vill verkligen instalera program på den :/ tack för svar

Det finns ett väldigt enkelt svar på det... Använd Austrumi version 0.8.4 sen när du kommer till startskärmen på skivan skrivet du nt_pass sen så följer du instruktionerna så violla så är administratör lösenordet borta... PS denna skiva är väldigt bra samt att vi låser upp johnbauer datorerna :P'

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nee då fins chansen att du åker fast använänd nån pas cracker som jag gjorde nu har jag både admin pass och jag gjorde mitt konto till admin. tänk på att den datan var inte uppkopplad mot en server utan det är enbärbar dator från skolan :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nee då fins chansen att du åker fast använänd nån pas cracker som jag gjorde nu har jag både admin pass och jag gjorde mitt konto till admin. tänk på att den datan var inte uppkopplad mot en server utan det är enbärbar dator från skolan :D

Vad va det för pass cracker då ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faran med att mixtra med skoldatorn...

http://forum.directconnect.se/showthread.php?t=7986

;D

Hej

Eller så här med lite "Googling"....  John Bauer  :P

http://www.vk.se/senastenyttart.jsp?articl...date=2005-09-15

Ofta är det inga "dumskallar" som är admins plus de har en massa loggfiler att kolla i  :-X.

Kan vara onödigt att hamna i polisregistret.................

;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nee då fins chansen att du åker fast använänd nån pas cracker som jag gjorde nu har jag både admin pass och jag gjorde mitt konto till admin. tänk på att den datan var inte uppkopplad mot en server utan det är enbärbar dator från skolan :D

Vad va det för pass cracker då ?

asså det beror på helt hur din har instalerat användaren ett sätt är Advanced Windows Password Recovery den hittar allla pass till datan vet inte om den crackar men då kan du använda @stake Lc4 som knäcker det på nån dag beronde på vad för lösenord, men ta denna som sita utväg kolla efter kryphål vissa admins är inte så noga , min kompis data från MTG , gjorde jag på följade i datorn var det 3 användare en gäst å "min"och så stog det admin  efter som admin inte finns som standard fesökte jag få tag i användare "administratör" om du startar datorn från felsäkert läge så kanse du har tyr och kan logga in med administratör utan lösn å bara logga in, därefter kan du välja genom att skapa en avnädare lr använda LC4 och få admin Pass. skolorna på ITG är lite svårare men lC4 funkar för dem dem e typ 90% admin på sina datorer. men jag undvik att testa detta för skojs skull du kan hamna i polis registret som sakt  ;D ;D ;D Sommaren Är här :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men jag undvik att testa detta för skojs skull du kan hamna i polis registret som sakt  ;D ;D ;D Sommaren Är här :D

Jo, de allra flesta sitter där och "bölar"  :'(  hos farbror Polisen när de åker dit.

"Visste inte att man INTE fick göra så"  osv.........  "snyft"-"snyft"

8)     

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...