dj_Script Posted March 19, 2006 Share Posted March 19, 2006 har en bärbar dator från skolan man kan inte instalera nått på den :/ utan administratör lösenord har provat med saminside och @stake Lc4 men det funkar inte vill verkligen instalera program på den :/ tack för svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olivermannen Posted March 19, 2006 Share Posted March 19, 2006 Boota upp med en en Vista/XP-skiva, skapa en ny partition, volila Om du vill hålla det hemligt när du är i skolan lr liknande kan du kryssa för NoBoot i Run, MSCONFIG, Boot.ini, där du också ställer den på tre sekunder MVH Oliver Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 19, 2006 Share Posted March 19, 2006 Din skola har ju satt begränsningar på den just för att du INTE ska installera program på den. Jag föreslår att du kör alla program du vill ha på en privat bärbar eller annan dator och använder skolans dator till det den är avsedd för. Om det är ett program du behöver för ditt skolarbete så bör du väl kunna fråga din skolas systemadministratör om hjälp med att installera detta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted March 19, 2006 Share Posted March 19, 2006 Hej Kan väl tilläggas att vet man inte vad man håller på med så får man gå till "admin" med "svansen mellan benen" och generat förklara vad man gjort........ :-[ beror lite på hur smart "admin" gjort uppställningen. Då kanske man inte har någon bärbar längre........ :'( ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dj_Script Posted March 19, 2006 Author Share Posted March 19, 2006 hehe okei tack alla för ni har svara har fixat en konto via ett annat konto som är admin men 1000 tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hedda Posted March 20, 2006 Share Posted March 20, 2006 har en bärbar dator från skolan man kan inte instalera nått på den :/ utan administratör lösenord har provat med saminside och @stake Lc4 men det funkar inte vill verkligen instalera program på den :/ tack för svar Det finns ett väldigt enkelt svar på det... Använd Austrumi version 0.8.4 sen när du kommer till startskärmen på skivan skrivet du nt_pass sen så följer du instruktionerna så violla så är administratör lösenordet borta... PS denna skiva är väldigt bra samt att vi låser upp johnbauer datorerna ' Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olivermannen Posted March 20, 2006 Share Posted March 20, 2006 Låter lovande Men, skulle man kunna få en länk?? Hittar bara 1.1 (funkar den likadant?) och, funkar den på serverbaserad inloggning?? Längtar till skolan iaff Ledig idá p.g.a studiedag för lärarna MVH Oliver Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dj_Script Posted March 20, 2006 Author Share Posted March 20, 2006 tykcer inte man sak ta bort admin lösen på skoldatorer gör bara en admin anvädare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hedda Posted March 20, 2006 Share Posted March 20, 2006 Låter lovande Men, skulle man kunna få en länk?? Hittar bara 1.1 (funkar den likadant?) och, funkar den på serverbaserad inloggning?? Längtar till skolan iaff Ledig idá p.g.a studiedag för lärarna MVH Oliver http://prdownloads.sourceforge.net/austrum..._mirror=surfnet NEJ 1.1 funkar inte likadant Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hedda Posted March 20, 2006 Share Posted March 20, 2006 tykcer inte man sak ta bort admin lösen på skoldatorer gör bara en admin anvädare klart man ska ta bort lösenordet så man kan använda datorn fritt sen kan du skapa en ny användare... ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dj_Script Posted March 21, 2006 Author Share Posted March 21, 2006 nee då fins chansen att du åker fast använänd nån pas cracker som jag gjorde nu har jag både admin pass och jag gjorde mitt konto till admin. tänk på att den datan var inte uppkopplad mot en server utan det är enbärbar dator från skolan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hedda Posted March 21, 2006 Share Posted March 21, 2006 nee då fins chansen att du åker fast använänd nån pas cracker som jag gjorde nu har jag både admin pass och jag gjorde mitt konto till admin. tänk på att den datan var inte uppkopplad mot en server utan det är enbärbar dator från skolan Vad va det för pass cracker då ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir_N Posted March 21, 2006 Share Posted March 21, 2006 Faran med att mixtra med skoldatorn... http://forum.directconnect.se/showthread.php?t=7986 ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted March 21, 2006 Share Posted March 21, 2006 Faran med att mixtra med skoldatorn...http://forum.directconnect.se/showthread.php?t=7986 ;D Hej Eller så här med lite "Googling".... John Bauer http://www.vk.se/senastenyttart.jsp?articl...date=2005-09-15 Ofta är det inga "dumskallar" som är admins plus de har en massa loggfiler att kolla i :-X. Kan vara onödigt att hamna i polisregistret................. ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dj_Script Posted March 21, 2006 Author Share Posted March 21, 2006 nee då fins chansen att du åker fast använänd nån pas cracker som jag gjorde nu har jag både admin pass och jag gjorde mitt konto till admin. tänk på att den datan var inte uppkopplad mot en server utan det är enbärbar dator från skolan Vad va det för pass cracker då ? asså det beror på helt hur din har instalerat användaren ett sätt är Advanced Windows Password Recovery den hittar allla pass till datan vet inte om den crackar men då kan du använda @stake Lc4 som knäcker det på nån dag beronde på vad för lösenord, men ta denna som sita utväg kolla efter kryphål vissa admins är inte så noga , min kompis data från MTG , gjorde jag på följade i datorn var det 3 användare en gäst å "min"och så stog det admin efter som admin inte finns som standard fesökte jag få tag i användare "administratör" om du startar datorn från felsäkert läge så kanse du har tyr och kan logga in med administratör utan lösn å bara logga in, därefter kan du välja genom att skapa en avnädare lr använda LC4 och få admin Pass. skolorna på ITG är lite svårare men lC4 funkar för dem dem e typ 90% admin på sina datorer. men jag undvik att testa detta för skojs skull du kan hamna i polis registret som sakt ;D ;D ;D Sommaren Är här Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted March 21, 2006 Share Posted March 21, 2006 men jag undvik att testa detta för skojs skull du kan hamna i polis registret som sakt ;D ;D ;D Sommaren Är här Jo, de allra flesta sitter där och "bölar" :'( hos farbror Polisen när de åker dit. "Visste inte att man INTE fick göra så" osv......... "snyft"-"snyft" 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts