Gå till innehåll

 Windows PowerShell Modules


Recommended Posts

Hej!

Fick in detta på startmenyn efter dom senaste uppdateringarna til Windows 7. Vad är det för nåt? Öppnar jag det så ser det ut som cmd (kommandotolken). Kan man avinstallera det? Finns inte i programmenyn men hittas i Windows system32 och i Winsxsmappen men då bara som genväg.

Söker jag efter Windows PowerShell Modules via start (Windowsorben) och kollar egenskaperna på det jag får upp så ska Windows PowerShell Modules starta i "%HOMEDRIVE%%HOMEPATH%" och målet är "%SystemRoot%\system32\WindowsPowerShell\v1.0\powershell.exe -NoExit -ImportSystemModules"

Bifogar en bild på hur det ser ut när jag startar programmet.

Ser inget användningsområde för detta så jag vill bli av med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst opensource

PowerShell är Microsofts svar på bash i Unix. En kommandotolk precis som du gissade på. Låt den vara? Kanske är någon grej i Windows som vill använda den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst opensource

Ojdå. Jag är inte helt säker på att jag svarade rätt nu. PowerShell är en kommandotolk men PowerShell Modules verkar vara något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte sett detta på ngn Windows 7-maskin men kort så är PowerShell Microsofts nya kommandotolk och i PowerShell kan man ladda en PowerShell-modul som exponerar så kallade cmdlets att använda för att göra något på maskinen. Det finns exempelvis moduler lagrade i C:\Windows\System32\WindowsPowerShell\v1.0\Modules

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 månader senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...