Gå till innehåll

Antivirusprogram till Android mobil [LÖST]


DAson

Recommended Posts

Finns det nån/något Antivirusprogram till en Android mobil. Vilka tillverkare gör Antivirusprogram till Androidtelefoner. Jag har frågan och ni kanske har svaret!

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hämtar för det mesta mina Appar på Google Play som det heter numera Market hette den förut. Har klarat mig från hot som finns på det mobila internet. Bara bra o veta Avast har ett AV program till Android mobiler har jag sett.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Inställningar > Program finns alternativet Okända källor. Det bör inte vara markerat. Därmed elimineras hot från andra ställen på nätet, och endast program från Play kan installeras.

Annars testade jag ett tag Comodo Mobile Security. Litet och lätt, men jag tycker mig inte ha behov av det (eller något motsvarande program).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Inställningar > Program finns alternativet Okända källor. Det bör inte vara markerat. Därmed elimineras hot från andra ställen på nätet, och endast program från Play kan installeras.

Annars testade jag ett tag Comodo Mobile Security. Litet och lätt, men jag tycker mig inte ha behov av det (eller något motsvarande program).

Helt rätt! Till råga på allt är det ganska kännbart både vad gäller batteritid och prestanda i vissa "low-end" telefoner... batteriet påverkas nog även om det är en värstingtelefon...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom alla talar sig så varma om sin "favorit" så...

https://play.google....ntivirus&c=apps

Finns ganska många förutom de som nämnts, Norton, Kaspery, Trend, AVG är med några andra välkända förutom dem som nämnts tidigare.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder liksom essin Lookout Mobile Security. Om det finns ett reellt behov av antivirus eller om Lookout gör vad det ska vet jag inte. Men jag kan i alla fall säga att det gör ett seriöst intryck, är inte störande och påverkar varken prestanda eller batteritid något märkbart. Så därför kör jag vidare med den. Min mobil är för övrigt rootad och jag har lagt in appar som inte kommer från market så jag är väl lite mer utsatt än genomsnittet kan tänkas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag undviker AV till min Android eftersom det kan dra prestanda och batteri. Så för mig så får det vara, tack för alla era tips. Säger så här som jag sa i ett annat inlägg att jag är sällan ute på mobilt internet är väl ute ibland och då på Play Butik (tidigare Market). Så heter det på min iaf men ni övriga användare av Android mobiler kanske har Market kvar.

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst opensource

Precis som på en vanlig dator, ja. AV = sämre batteri, sämre prestanda, mindre ledigt utrymme, långsammare uppstart, tunnare plånbok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...