Gå till innehåll

[LÖST] ATI varning


Recommended Posts

Hårdvara och kringutrustning... och med tanke på att det handlar om grafikkort så är det ju som det ska.

Ditt problem... har det "bara kommit" eller har du nyligen uppgraderat drivrutinerna till ditt grafikkort?

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Du skrev "Hoppsan... blev visst lite fel forumsektion? Flyttad..." Hade jag skrivit under fel flick förut då? Manneman

Den där varningen kom upp fast jag har inte uppdaterat något manuellt, allt är ju automatiskt.

Därför vet jag inte vad jag skall göra/Nilla

Redigerad av nillan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strunt samma :P ... du hade lagt tråden under "Övriga program / Definitions- och programuppdateringar". Mitt jobb är att flytta när det hamnat fel... No worries!

Gör så här: Gå in på ATI´s hemsida och ladda hem drivrutinerna manuellt. Fyll bara i de uppgifter som stämmer överens med din dator och plocka hem. Innan du installerar det nerladdade paketet så bör du avinstallera de gamla posterna från AMD/ATI i kontrollpanelen och låta datorn starta om. Efter att du gjort det så installerar du det paketet du plockade hem och sen ska det fungera.

Varför detta har uppstått är jag osäker på men gör du enligt ovanstående så bör det fungera fint efteråt.

Mvh // Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst opensource

Svaret står ju i meddelandet du fick. "please update your graphics driver". Du har väl inte överensstämmande versioner av Catalyst Center och din drivrutin. Gå till amd.com och ladda hem senaste version. Eller bara låt det vara för du får väl meddelandet för att du startade Catalyst Center va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tippset

Vet inte vad Catalyst Centret är för något.

Varningen "poppar" numera bara upp när jag startar datorn.

Jag skall ladda ner den senaste versionen och hoppas varningen försvinner.

återkommer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tippset

Vet inte vad Catalyst Centret är för något.

Varningen "poppar" numera bara upp när jag startar datorn.

Jag skall ladda ner den senaste versionen och hoppas varningen försvinner.

återkommer

Catalyst Centret är ett ställe där du kan ändra hur grafiken ska se ut. Ungefär som NVIDIA Kontrolpanel som den heter då den finns på svenska

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det är så här att jag har en ny skärm och dator och jag har använt den nya skärmen även till min gamla dator och det har fungerat till nu, då det helt plötsligt ändrades storleken på allt till liten text och ikoner och denna varningsmeddelande kom upp.

Kan det vara detta som orsakar det hela?

Jag har inte gjort något som ni har skrivit om Än.

Redigerad av nillan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...