Gå till innehåll

Problem med vissa nerladdningar i Google Chrome?[LÖST]


fredde

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Jag installerade ett nerladdningsprogram vid namn Orbit downloader som visade sig vara ett riktigt skräpprogram. När jag avinstallerade det så blev det kvar en länkning så när vissa programnerladdningar startas så öppnas ett fönster enligt nedan med adressen http://archive.sunet...stall_multi.msi

och nerladdningen startar inte.

post-1361-0-51520800-1336032840.png

Någon som har en aning vad som är fel? Om jag öppnar IE så fungerar det att ladda ner från http://www.libreoffice.org/download/ "Main installer" men via Chrome fungerar det inte.

Var ska man leta? Är det i registret eller genväg i Appdata.

Redigerad av fredde
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta ner Revo Uninstaller och installera sedan om Orbit Downloader som du sedan avinstallerar med Revo Uninstaller - hängde du med nu? B) Det Revo gör är att verkligen kontrollera att allt från det avinstallerade programmet tas bort - allt från filer till registerinställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du städat bort detta nedan, viket måste göras manuellt, samt att du tar bort allt du hittar i registret tillhörande programmet.

"You can remove Orbit Downloader preferences file manually by doing the following: (1) Open "My Computer" > C: drive > 'Documents and Settings' > Your name > 'Application Data' (2) Delete the Orbit folder".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asch då....där fick jag på nöten. Revo är annars ett superbt program som jag verkligen uppskattar eftersom det har löst många fails på min dator.

Man kan inte ha rätt alltid. Jag ska nog fortsätta använda programmet. Orbit downloader verkar vara ett riktigt uselt kodat program eftersom det inte städar efter sig själv. Det lämnade kvar en mapp(den Ollebull nämner) och filen som jag själv nämner i tidigare inlägg. Mappen vet jag inte om den ställer till något problem men dåligt ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...