Gå till innehåll

Internet Explorer 64-bit


Lasse B

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Fråga, konstig kanske.

Har Norton Internet Security 2012.

När jag kör med Internet Explorer 32-bit, så får jag fram ikoner för Norton Toolbar i övre högra hörnet.

Men med 64-bit, så får jag ej fram det ??

Funkar det bara med 32-bit tro ??

Lasse B

Redigerad av Andreas Stenhall
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

32 och 64 bitars versionen av internet explorer?

De flesta tillägg och verktygsfält fungerar endast i 32 bitars IE.

http://community.norton.com/t5/Norton-Internet-Security-Norton/quot-Please-note-the-Norton-Toolbar-does-not-work-on-64-bit/td-p/430346

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vågar jag inte svara på eftersom jag inte vet exakt vad just "Norton toolbar" har för funktion.

Men antar att dina nortonprodukter körs som vanligt i bakgrunden men bara att just verktygsfältet inte visas.

Kan ju dock vara så att om det är något insticksfunktioner som kommer med norton som läses in i explorern så är det väl kanske risk att dessa inte fungerar ihop med 64 bitars explorern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Norton Identity Safe with the Norton Toolbar:

  • Blocks fake Web sites from tricking you into entering your information
  • Encrypts and keeps track of all your passwords and log-ins
  • Manages multiple ID information cards to automatically fill out online forms
  • Stores your important personal information in a password- and encryption-protected data vault
  • Secures your login information and automatically logins you into a web site

Är vad det gör. IE har ju en del av de här funktionerna redan från början - dock inte lika hårt krypterade skulle jag anta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg nu att jag har ju i Internet Explorer Smart Screen Filter, som tydligen kontrolerar sidorna man besöker.

Då får det räcka med det, kopplar ur Norton Toolbar, och börjar köra med 64-bit Internet Explorer.

Hoppas att det kommer att funka bra.

Mvh

Ha en bra dag all.

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för skillnad på att köra 32 alt 64 bitars internet Explorer.

Jag kör ju Windows 7 med 64-bitars, men har då under en längre tid kört med IE 32 bitar.

Kanske verkar lite tjatig, men frågar ändå.

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna inte helt färska jämförelse av 32- och 64-bit visar bättre prestanda med 64-bit: http://www.favbrowse...ie9-64-bit-x64/

JavaScript är dock långsammare i IE9 64-bit än i 32-bit. Anledningen är att 32-bit använder Just In Time (JIT), som konverterar skript till maskinkod innan de körs. JIT finns dock i IE10 64-bit, så den skillnaden kommer snart att försvinna.

Några andra fördelar med 64-bit:

  • Security: DEP/NX is always on for 64bit processes. (Of course, on Vista SP1+, 32bit IE8+ has DEP/NX enabled by default too.)
  • Security: Memory protections like ASLR are more effective (because the address space is dramatically larger)
  • Security: Most bad guys only bother to write x86 shellcode, which will fail in an x64 process
  • It may crash less. (Because most addons don't load in 64bit IE, it tends to be more reliable.)
  • It may be faster to start up. (Because most addons aren't loaded. You can disable add-ons in 32bit IE if you'd like)

http://blogs.msdn.co...t-explorer.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Tackar.

Skall kolla igenom detta.

Kommer nog att köra IE 64-bitars trots att inte Norton Internet Security Toolbar inte verkar verkar funka med 64-bit.

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna inte helt färska jämförelse av 32- och 64-bit visar bättre prestanda med 64-bit: http://www.favbrowse...ie9-64-bit-x64/

JavaScript är dock långsammare i IE9 64-bit än i 32-bit. Anledningen är att 32-bit använder Just In Time (JIT), som konverterar skript till maskinkod innan de körs. JIT finns dock i IE10 64-bit, så den skillnaden kommer snart att försvinna.

Några andra fördelar med 64-bit:

  • Security: DEP/NX is always on for 64bit processes. (Of course, on Vista SP1+, 32bit IE8+ has DEP/NX enabled by default too.)
  • Security: Memory protections like ASLR are more effective (because the address space is dramatically larger)
  • Security: Most bad guys only bother to write x86 shellcode, which will fail in an x64 process
  • It may crash less. (Because most addons don't load in 64bit IE, it tends to be more reliable.)
  • It may be faster to start up. (Because most addons aren't loaded. You can disable add-ons in 32bit IE if you'd like)

http://blogs.msdn.co...t-explorer.aspx

Fast en del av det där stämmer ju inte lika bra längre nu efter tre år. Det är t ex mycket vanligt med skadlig kod för 64-bitars liksom det är gott om tillägg för 64-bitars IE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det funkar kanon med 64-bitars så här långt.

Tidigare funkade det inte med 64-bitars Internet Explorer med bankdosan, men plötsligt fungerade det.

Kontaktade SHB,och frågade varför det plötsligt började funka, enligt dom så var det tack vare deras senaste version av deras säkerhetsprogram version 4,19,0 som det fungerade.

Så sammanfattningsvis, nu är det bara 64-bit Internet Explorer som gäller för min del.

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hämtade Net iD på nytt, från en site där det fanns två versioner. En för 32-bitars Windows och en för 64-bitars Windows.

Då jag installerade fick jag frågan om jag ville uppgradera från version 5.6.2.62 till 5.6.1.53. Naturligtvis svarade jag ja.

Efter den installationen så fungerar det nu också i 64-bit Edition.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Har testat, fungerar. ;)

Var hämtar du installationsprogrammet? Den jag länkade till installerar både 32- och 64-bit (senaste version), och båda fungerar för mig.

Men snart släpps Net iD 6. Den betatestas nu. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hämtar du installationsprogrammet? Den jag länkade till installerar både 32- och 64-bit (senaste version), och båda fungerar för mig.[/font]

Jag hämtade från den du länkade till.

Då "min" version fungerar med 64-bit, så avvaktar jag till 6:an kommer.

Skickat från Xperia™ S via Tapatalk 2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...