Gå till innehåll

Bootbar USB-sticka för Windows 7 / DMI / UEFI


Marion

Recommended Posts

Hej. har bytt moderkort samt disk på en HP G72.

Nu har HP börjat med nåt nytt, nu man skall registrera m-kortet med hjälp av UEFI / DMI -tool.

Någon som har gjort detta förut? Så här ser starten ut, samt inne BIOS.

post-6485-0-09328900-1336419476_thumb.jp

post-6485-0-39113100-1336419487_thumb.jp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

http://h10025.www1.h...us&lc=en&dlc=en

To resolve this issue, contact HP for further assistance. You will be asked to provide the fourteen digit System Board Commodity Tracking Number (CT) that is included in the error message.

Annars kan du prova:

http://h30434.www3.hp.com/t5/Other-Notebook-PC-Questions/when-i-switch-on-my-laptop-the-following-message-comes-on-system/td-p/790025

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjaa, det jag hitta var detta:

http://h30434.www3.hp.com/t5/Other-Notebook-PC-Questions/Utility-to-program-s-n-p-n-UUID-in-new-mobo-bios/m-p/294419#M11956

HP-experten säger typ, "dont try this at home"..

eller såg du nåt mer matnyttigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
I fixed MINE!!! all you need is basic DoS Skills and a bootable USB (all found on google) and the xxxxx-tool and xxxxxx.EXE (also google) from there you just have to boot to usb type XXXXX and fill in the correct info. Under basic here is a Hint, Remove your Battery and there is your PCID Number

Fast som sagt bästa sättet är nog att kontakta HP så dem får ordna det åt dig.

Edit: xxx istället för filnamn, för att undvika eventuella problem ;)

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast som sagt bästa sättet är nog att kontakta HP så dem får ordna det åt dig.

Avlägger härmed rapport:

Naj, HP vet inte detta själva, jag har ringt och pratat med flera i deras supportpark.

Dom hänvisar till sitt serviceställe Infocare, som inte kan detta heller.

Har läst på flera forum att garantikunder fått tillbaka sina laptop med detta fel - otroligt men sant.

Experterna på HP's forum är också inkompetenta.

Jag löste det iaf. inatt, det tog mig 12 timmar, och det var inte enkelt,

men nu vet iallafall JAG hur man gör - tills nästa gång.

Jag har hade inte mycket gott att säga om HP innan, och nu ännu mindre.

Trögare, tråkigare och sämre kvalité av datorer finns inte.

Men du skall ha tack Sierra för att du engagera dig.. puss puss på dig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

:wub: mario då :P

Fast det verkar som sagt vara många som har problemet så hade varit lite fint av dig om du hade skrivit en liten guide :)

Tyvärr är det väl inget som nån 1'st line support kan lösa, det måste nog längre in i kedjan där det sitter tekniker och inte bara telefonister som läser standardlösningar från pärmar och guider.

Har du provat starta om datorn brukar ju annars vara ett standardsvar :P

Edit: såg nu att du Mario är kvinna, (nog är man lite fördomsfull men) måste säga att blir lite extra imponerad att du löste det.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...