Gå till innehåll

Problem med spelet Need For Speed Hot Pursuit 2


Dator&Dator

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Hej

Mitt problem är att spelet Need For Speed Hot Pursuit krånglar med skärmen på min bärbara. Det är inga problem att köra spelet men spelet tar inte hela skärmen utan bara en del av skärmen. Jag har testat med kompatibilitets-guiden i Windows 7 men det funkar inte ändå. Min laptops skärm är på 15,5 tum. Spelet har även funkat på Windows Vista och XP som jag har testat.

Har någon en idé om vad jag skulle kunna testa?

Redigerad av Dator&Dator
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du uppdaterat med de patchar som finns till spelet? Det är möjligt att det finns en fix där som stödjer 16:9 och 16:10 (widescreen)

Edit: Kollade nyss och det finns stöd för 1280 * 720 i upplösning. Räcker inte det kan du "hacka" en fil i spelet för att låta spelet använda skrivbordsinställningarna. Detta gäller endast inne i spelet... menyerna kommer fortfarande vara maximalt 800 * 600.

På engelska:

Open your rendercaps file and change the text to suit your widescreen monitors resolution. First change "limit resolution" to "0". Then change the width and height. Save, close and play.

The "Graphics FE" (front end menus) are not adjustable. They stay in 800x600 no matter what.

Looks like this:

[Graphics]

Fullscreen=1

LimitResolution=0

GammaScale=1.150000

MipMap=1

ScreenModeIndex=34

BDepth=32

ZDepth=24

Stencil=8

Width=1680

Height=1050

[GraphicsFE]

ScreenModeIndex=27

BDepth=32

ZDepth=24

Stencil=8

Width=800

Height=600

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du uppdaterat med de patchar som finns till spelet? Det är möjligt att det finns en fix där som stödjer 16:9 och 16:10 (widescreen)

Edit: Kollade nyss och det finns stöd för 1280 * 720 i upplösning. Räcker inte det kan du "hacka" en fil i spelet för att låta spelet använda skrivbordsinställningarna. Detta gäller endast inne i spelet... menyerna kommer fortfarande vara maximalt 800 * 600.

På engelska:

Open your rendercaps file and change the text to suit your widescreen monitors resolution. First change "limit resolution" to "0". Then change the width and height. Save, close and play.

The "Graphics FE" (front end menus) are not adjustable. They stay in 800x600 no matter what.

Looks like this:

[Graphics]

Fullscreen=1

LimitResolution=0

GammaScale=1.150000

MipMap=1

ScreenModeIndex=34

BDepth=32

ZDepth=24

Stencil=8

Width=1680

Height=1050

[GraphicsFE]

ScreenModeIndex=27

BDepth=32

ZDepth=24

Stencil=8

Width=800

Height=600

// Manneman

Tack så mycket :) då vet jag iallafall varför menyn blir mindre än skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...