bepees Posted March 21, 2006 Share Posted March 21, 2006 Hejsan Hoppsan alla entusiaster och experter. Den här frågan har debatterats en hel del förut men jag hittade inte det jag sökte efter så jag frågar igen... Har gjort det gömda admin kontot synligt. Har även skapat ett adminkonto på datorn. Nu skulle jag vilja ta bort det adminkontot som jag har skapat men det går inte. Finns ingen knapp för att ta bort kontot med. Min fråga är således hur gör jag för att ta bort det skapade kontot? ??? Mvh Stefan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted March 21, 2006 Share Posted March 21, 2006 Hej Är det XP Home eller Pro ? Ett adminkonto ska normalt inte gå att ta bort. I XP Home syns kontot enbart i felsäkert läge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bepees Posted March 21, 2006 Author Share Posted March 21, 2006 Jag kör xp pro. Det är inte det "gömda" kontot som ska bort utan det kontot som jag har skapat. Vill att endast det gömda kontot skall finnas kvar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted March 21, 2006 Share Posted March 21, 2006 Hej Inte riktigt med på vad du lyckats med ??? Via Start> Kör > compmgmt.msc > lokala användare och grupper kommer du åt alla användare. Alternativt så via Administrationsverktyg> Datorhantering. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts