Gå till innehåll

IE 9? [LÖST]


Tony

Recommended Posts

Hej.

Efter senaste uppdateringarna från Microsoft har jag fått ett underligt meddelande på YouTube, det står att jag inte har IE9 utan

"You are using Microsoft Internet Explorer 7 web browser. YouTube is ending support for Internet Explorer 7 soon, update your browser now."

Men jag har IE9, och senaste uppdateringarna, så vad är det för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst opensource

Vet inte ens vad det är. Men jag gjorde som Manneman sa, och just nu verkar det att fungera. Det har inte kommit tillbaka.

Men kolla länken jag gav dig? Den heter lixom "vad är min user agent". Tryck på den med din muspekare... Det är hur din webbläsare identifierar sig till sidor du besöker. Plugins kan ändra denna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, så här ser det ut.

Säger mig ingenting. Tyvärr.

The Elements of Your User Agent String Are:

Mozilla/4.0

compatible

MSIE

7.0

Windows

NT

6.1

Trident/5.0

SLCC2

.NET

CLR

2.0.50727

.NET

CLR

3.5.30729

.NET

CLR

3.0.30729

Media

Center

PC

6.0

OfficeLiveConnector.1.5

OfficeLivePatch.1.3

.NET4.0C

AskTB5.6

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du använder ”kompatibilitetsvy”. Därför står det ”MSIE 7.0” i din ”User Agent String”. Stäng av den så skall det stå ”MSIE 9.0”, och YouTube skall inte bråka med dig.

Klicka på den blå knappen i adressfältet för att stänga av. post-7701-0-94164700-1337520711.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst opensource

Tja, så här ser det ut.

Säger mig ingenting. Tyvärr.

The Elements of Your User Agent String Are:

Mozilla/4.0

compatible

MSIE

7.0

Windows

NT

6.1

Trident/5.0

SLCC2

.NET

CLR

2.0.50727

.NET

CLR

3.5.30729

.NET

CLR

3.0.30729

Media

Center

PC

6.0

OfficeLiveConnector.1.5

OfficeLivePatch.1.3

.NET4.0C

AskTB5.6

Din webbläsare säger ju att den är Microsoft Internet Explorer 7.0. Inget fel på YouTube alltså. Du har väl satt på kompatibilitetsläget eller nått. Du gav mig inte din user agent utan delar av den så jag kan inte jämföra men såhär ser en IE9 user agent ut:

Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/5.0)2011-10-16 20:21:07

MSIE 9.0 alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst opensource

Samma här. Det är uppenbarligen YouTube-gänget som inte är med på noterna... Jag kryssade rutan sen har den inte kommit tillbaka.

Skrivet via iPhone Tapatalk

Snarare Microsoft som inte klarar av att skapa en webbläsare som följer standarder. Byt webbläsare, seriöst.

Internet Explorer - The best browser to download another browser with.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag besöker YouTube med IE9 (W7 i VBox) visas “You are using Microsoft Internet Explorer 7 web browser. YouTube is ending support for Internet Explorer 7 soon, update your browser now.”, om komp.vyn är aktiverad. Stänger jag av den, laddas sidan om och meddelandet försvinner. Inga fel hos varken IE9 eller YouTube.

Något knas i Manges IE9?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst opensource

Han har väl endast kompatibilitetsläge på YouTube men inte på whatsmyuseragent.com, vad vet jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar ju själv... det är mycket möjligt att jag hade kompabilitetsvy på YouTube. Har inte det nu och har inte ändrat något... jag har sett detta på några andra sidor tidigare men aldrig brytt mig. Just på YouTube reagerade jag då det dök upp efter någon uppdatering. Efter att jag kryssade det så har det inte kommit tillbaka...

Skrivet via iPhone Tapatalk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst opensource

Klart du hade. Annars skulle du inte få ett meddelande om att du har IE7. Det är lixom ingen slump att YouTube säger du har IE7 och att kompatibilitetsläge ändrar user agenten till IE7. YouTube kan inte bara hitta på "hmm.. vi gissar att du har IE7". Det är webbläsaren som skickar en user agent till servern som bara svarar med att ge dig en passande sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...