Gå till innehåll

Recommended Posts

Jag är osäker nu på vad som hände runt 1 mars och om jag innan dess hade svenska språkversionen av OUTLOOK. I all fall behövdes ett italienskt språkpaket för grammatik- och rättstavning och jag laddade hem hela office på italienska från Technet förutom ett vanligt språktillägg (också italienska). Därefter så är det italienskt OUTLOOK som startar. Det tycks inte ha installerats rätt eller är inte riktigt färdigt men visar alla inkommande meddelanden fram till och med 1 mars 2012 men försöker jag hämta så säger felmeddelanderutan att det är inte installerat.

1. (Övriga Office tycks vara på svenska - det kan vara så att endast OUTLOOK installerades på italienska). Om jag nu har två kompletta versioner av Office/Outlook hur byter jag språk till svenska? Ett registerhack? Avinstallation av italienska och ominstallation av svenska?

2. Som sagt så tycker inte programmet om när man skall hämta skicka. Jag har försökt leta mig fram till kontoinställning men under FILE/Information men ingen av alternativen där (på italienska) reagerar. jag misstänker starkt att kontot inte är (om)konfigurerat efter språkinstallationen och att det är därför som den trilskas. vad gör jag?

3. Dessutom irriteras både jag och kontoinnehavaren av att Hela Office initieras när jag trycker på OUTLOOKikonen på skrivbordet. Skall det vara så varje gång elelr är det också ett tecken på att installationen/ominstallationen inte är komplett?

4. Vilka åtgärder rekommenderar ni att jag skall göra för att få igång outlook igen. Kontohavaren är mycket mån om att hans post skall in på datorn och inte ligga kvar på e-postservern hos internetleverantören.

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avinstallera rubbet och gör om allting. Installera den svenska versionen och testa att installera den italienska språkfilen och se om detta löser ditt problem. Det du verkar ha gjort är att installera om Office 2010 igen fast denna gången med italienskt språk, direkt ovanpå det svenska och detta blir nog ett virrvarr som inte ens Officepaketet kan hantera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

OK Wheninrome. Då skall jag försöka detta. Återkommer med resultat.

Redigerat 27 maj 2012: Då har jag gjort avinstallation av både språkpaket och Office för att sedan lägga upp Office igen. Först verkade det gå bra men sedan dök ett oroande meddelande om att verifiering av licensnyckeln gick inte att göra, Olmapi32.dll saknades. Och efter det gick det naturligtvis inte att öppna Outlook. Efter att ha reparerat och fixat och donat enligt Microsofts förslag så upptäckte jag med hjälp av ett annat foruminlägg, att olmapi32.dll skulle finnas i ett underbibliotek OFFICE14 i program files (program files\microsoft office\office 14) och om man döpte om det och sedan körde reparation skulle det ordna sig. Det fanns ingen sådan fil alls där.

Just nu gör jag en nyinstallation med en nyss nerladdad version av filen från Technet och hoppas på det bästa.

Nej samma skit igen: fel 1309 kan inte läsa filen E:\SKU112.cab. Installationen stannar inte upp här utan går vidare. Få se om jag måste dra över några filer manuellt från en sparad hårddisk där hela Office tycks finnas.

redigerat 27 maj 2012: 22:20. trots allt tycks det fungera. Mejl kommer in som de ska. Övriga Office tycks också fungera som det ska.

Inte blir man klok på Microsoft!

Redigerad av perbear
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...