erik.l Posted May 21, 2012 Share Posted May 21, 2012 Hej - Är windows defender inbakat i ms security essentials ? eller måste det installeras separat ? Windows brandvägg måste installeras separat ? ( det finns väl inte i - ms sec. essent. ? ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCfreak Posted May 21, 2012 Share Posted May 21, 2012 Brandväggen finns installerad från grunden, likaså defender...MS Security Essential är som ett tillägg/eget antivirus...den enda gång brandväggen blir inaktiverad är om du väljer t ex Norton, ESET eller nån annan programvara som har egen brandvägg.. annars finns den från grunden vid installation av Windows7? framgår dock inte vilken version du har.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik.l Posted May 22, 2012 Author Share Posted May 22, 2012 tack - jag har w-7 och efter uppdateringarna ms.sec .essnt - 4.0.1526.0 Jag körde windows defender vid sidan om ms.sec.ess . men w.defender stängdes alltid av efter ett tag och det var svårt att starta den igen ( gick inte alltid ) ( brandväggen stängs inte av , när jag kör med ms.s.ess ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted May 23, 2012 Share Posted May 23, 2012 MSE inaktiverar och ersätter Windows Defender. Ingen anledning att försöka starta Defender igen. MSE har ingen brandvägg, så den stänger inte av Windows-brandväggen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts