Gå till innehåll

Ngt. stoppar nedladdning av nya filer ifrån nätet


Janne_14

Recommended Posts

Jag har PC Tools och den automatiska uppdateringen fungerar ej. Ngt stoppar detta. Vid nedladdning av större filer stoppas allt också. Kör Windows 7 64 bit och har Windows brandvägg som skall tillåta att PC Tools kan ladda ner. Önskar förslag. Tackar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan dessvärre inte stå till tjänst vad gäller just programmet men känner igen problemet och stött på något liknande efter senaste uppdateringen av Windows XP x86. Vid nerladdning av filer i webbläsaren vill gärna hämtnings-fönstret stanna kvar trots man klickat på Spara. Aldrig hänt tidigare vad jag kommer ihåg, uppdatering av NET. Framework kan va orsaken i mitt fall.

Är internetanslutningen stabil utan avbrott eller svaj på uppkopplingen?

Vad för utrustning används, hur kopplar datorn upp sig till internet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste någonstans att det kan uppstå DNS problem med Win 7, brandvägg och PC Tools. Prova att felsök, att tillfälligt stänga av (en i taget eller båda samtidigt) brandvägg och PC Tools, och se om det blir en förändring. Kan stänga brandväggen ifrån Kontrollpanelen, PC Tools ifrån Systemkonfiguration "Tjanster" eller "Autostart", eller både och. (skriv in msconfig i sökrutan för Systemkonfiguration)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...