Gå till innehåll

.NET Framework vill inte installeras


Polly

Recommended Posts

Hej! Har fått ett riktigt Moment 22-problem med .Net Framwork och kommer inte vidare i det.

Enligt kontrollpanelen så har jag samtliga .NET framwork installerade, men vid den automatiska säkerhetsuppdateringen som var för några veckor sedan, så fungerade inte installationen.

Det märkliga är också, att det står 0 kb* i hämtningsstorlek - men det ligger ändå där för hämtning och installation i Microsoft Update?!!

Problemet gäller .NET Framwork 2.0 men även .NET framwork Uppdateringspaket för Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1 och .NET Framework 3.5 version 2.0 till 3.5 (KB951847) x86

Det går inte heller att installera manuellt (den nya installationen återställs eftersom det inte gick att installera).

Inte heller går det att reparera Microsoft Update via Internet Explorers egna reparationsverktyg (eftersom den kräver .NET framwork 2.0, vilket jag har installerat men programmet säger att det har jag inte alls).

Hur kan jag manuellt ta bort .NET framwork från registret och / eller göra en total reset av det?

Tusen tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst opensource
Postad (redigerade)

Vilket Windows har du? Windows 7 kommer med .NET 3.5 eller 4.0, har glömt vilken version, som standard. Har du XP?

.NET är bakåtkompatibelt dvs du har alla versioner lägre än den version det står du har installerat. Har du ex 3.5 har du även 2.0 och 1.1 och allt vad det heter.

Redigerad av opensource
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Följande uppdateringar installerades inte :

Uppdatering för Microsoft .NET Framework 3.5 SP1 för Windows Server 2003 och Windows XP x86 (KB982168)

Uppdateringspaket för Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1 och .NET Framework 3.5 version 2.0 till 3.5 (KB951847) x86

Windows XP Uppdateringspaket för Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1 och .NET Framework 3.5 version 2.0 till 3.5 (KB951847) x86 status_failed.gif den 30 maj 2012 Automatiska uppdateringar Windows XP Uppdatering för Microsoft .NET Framework 3.5 SP1 för Windows Server 2003 och Windows XP x86 (KB982168) status_failed.gif den 30 maj 2012 Automatiska uppdateringar Windows XP Uppdateringspaket för Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1 och .NET Framework 3.5 version 2.0 till 3.5 (KB951847) x86 status_failed.gif den 30 maj 2012 Automatiska uppdateringar Windows XP Uppdatering för Microsoft .NET Framework 3.5 SP1 för Windows Server 2003 och Windows XP x86 (KB982168) status_failed.gif den 30 maj 2012 Automatiska uppdateringar Windows XP Uppdateringspaket för Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1 och .NET Framework 3.5 version 2.0 till 3.5 (KB951847) x86 status_failed.gif den 30 maj 2012 Automatiska uppdateringar Windows XP Uppdatering för Microsoft .NET Framework 3.5 SP1 för Windows Server 2003 och Windows XP x86 (KB982168) status_failed.gif den 30 maj 2012 Automatiska uppdateringar Windows XP Uppdateringspaket för Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1 och .NET Framework 3.5 version 2.0 till 3.5 (KB951847) x86 status_failed.gif den 30 maj 2012 Microsoft Update Windows XP Uppdatering för Microsoft .NET Framework 3.5 SP1 för Windows Server 2003 och Windows XP x86 (KB982168) status_failed.gif den 30 maj 2012 Microsoft Update Windows XP Kumulativ säkerhetsuppdatering för Internet Explorer 8 för Windows XP (KB2675157) status_successful.gif den 30 maj 2012 Microsoft Update Windows XP Uppdateringspaket för Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1 och .NET Framework 3.5 version 2.0 till 3.5 (KB951847) x86 status_failed.gif den 30 maj 2012 Microsoft Update

******************************

Tack för svar!

Jag har XP SP3 och den automatiska uppdateringen loopar, och slutar alltid med ovan misslyckade försök.

Det har alltid fungerat tidigare, men efter att jag var dum och avinstallerade manuellt .NET Framework 2.0 så har ingenting fungerat. (Jag behöver 2.0 till ett program som kräver det)

Men i Kontrollpanelen står där att jag HAR samtliga .NET Framework installerade men ändå loopar uppdateringarna och / eller går inte alls att installera manuellt heller.

Varför står det att Hämtningsfilen som Windows vill installera är på 0 kb*?

Windows vill uppdatera en fil som redan finns installerad och syns i Kontrollpanelen, men som den vid autouppdateringen eller det manuellt inte kan installera. Rundgång!

Totalt stopp åt alla håll, verkar det som.

Söker svar och försöker allt jag kommer över hos andra som har samma fel, men inget har hjälpt hittills.

post-15458-0-49715100-1338396833.jpg

Redigerad av Polly
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst opensource

Hur manuellt? Klipp och klistra filer lite hit och dit? Då är det nog bäst och enklast att installera om ditt Windows eftersom .NET är grundstommen i majoriteten av Microsofts produkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...