Gå till innehåll

Angående "Varningsnivå" under avatar


Manneman

Recommended Posts

Jag har fått ett antal förfrågningar sen senaste forumuppgraderingen kring rubriken "Varningsnivå" som står under medlemmarnas avatar. Det förvånar mig lite att den plötsligt uppmärksammats då den funnits innan forumuppgraderingen. Dock hade den tidigare en stapel under sig som fungerade som en sorts mätare... denna är numera ersatt med att man klickar på "Varningsnivå" för att se om medlemmen har tidigare varningar.

Så till alla er som undrar... där har ni förklaringen!!!

Edit:

Oupps... jag tror jag får dra tillbaka mitt påstående ovan... det verkar som det varit så att det är jag som moderator som har kunnat se det tidigare...

Se inlägg 8 för mer kring detta!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått ett antal förfrågningar sen senaste forumuppgraderingen kring rubriken "Varningsnivå" som står under medlemmarnas avatar. Det förvånar mig lite att den plötsligt uppmärksammats då den funnits innan forumuppgraderingen. Dock hade den tidigare en stapel under sig som fungerade som en sorts mätare... denna är numera ersatt med att man klickar på "Varningsnivå" för att se om medlemmen har tidigare varningar.

Så till alla er som undrar... där har ni förklaringen!!!

Det finns ju en egen forumdel för Varningar/Avstängningar.

Är inte det tillräckligt? :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mange har fel. ;)

Varningsnivå” dök upp för oss vanliga medlemmar under antal inlägg efter senaste forumuppdateringen. Någon stapel har jag aldrig sett. Antingen visas inte den egna varningsnivån för vanliga medlemmar, eller så har jag inte fått någon varning, eller båda. ;)

post-7701-0-86235100-1338649528.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Så här ser det ut när jag tittar på ett av mina egna inlägg, jag vet ju att jag har blivit varnad men det är kanske bra att man blir påmind, vad vet jag.

Men kan alla se förklaringarna/skälet till varför jag blev varnad?

  • Kön:Man

@ jarru

För min del så spelar det ingen som helst roll om jag blir hängd en eller två gånger. :)

De som känner mej, vet att jag är ganska snäll ibland, då och då. :)

Oops, det här blev postat i fel tråd, är du hygglig och flyttar det till rätt tråd Manneman, du vet var inlägget hör hemma.

Tillägg:

Tack Manneman!

Nu är inlägget i rätt tråd.

Redigerad av Rune.K
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Antingen visas inte den egna varningsnivån för vanliga medlemmar, eller så har jag inte fått någon varning, eller båda.

Klickar man på "Varningsnivå" så ser man ju alla sina varningar och sedan kan man ju bläddra sig runt bland alla varningarna.

Redigerad av Cynthia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan mycket väl vara så att det är moderatorinställningarna som har förblindat mig... men jag tycks minnas att även när jag inte var inloggad så kunde jag se dom. Men men... jag kan ha fel.

Hur som haver... är detta något som upplevs som "kränkande" på något sätt så kanske det är på plats att be Andreas att kanske plocka bort det för allmän beskådning? Vad tycker ni?

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klickar man på "Varningsnivå" så ser man ju alla sina varningar och sedan kan man ju bläddra sig runt bland alla varningarna.

Minsann, ser inte ut som en länk, men fungerar. :P För att lugna jarru är det väl bäst att jag redovisar mina varningar.

post-7701-0-64652100-1338655997.png

(Märkligt med parentestecknen efter namnet.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här ser det ut när jag tittar på ett av mina egna inlägg, jag vet ju att jag har blivit varnad men det är kanske bra att man blir påmind, vad vet jag.

Men kan alla se förklaringarna/skälet till varför jag blev varnad?

@ jarru

För min del så spelar det ingen som helst roll om jag blir hängd en eller två gånger. :)

De som känner mej, vet att jag är ganska snäll ibland, då och då. :)

Oops, det här blev postat i fel tråd, är du hygglig och flyttar det till rätt tråd Manneman, du vet var inlägget hör hemma.

Jag känner dig inte. :P

Har postat här om "hängningar":

Lite mera OT i tråden, Sheriffen får nog rensa upp och hotar antagligen med tjockt tågvirke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

...

Hur som haver... är detta något som upplevs som "kränkande" på något sätt så kanske det är på plats att be Andreas att kanske plocka bort det för allmän beskådning? Vad tycker ni?

// Manneman

Jag kan bara tala för mej själv förstås.

Jag har inga som helst problem med hur det fungerar som det gör nu angående raden "Varningsnivå".

Vad jag vet så går det inte att konfigurera ett forum så att det passar precis alla.

I vänsterkolumnen till ditt inlägg ser jag inte texten varningsnivå alls. Om jag klickar på länken i ditt citat så får jag meddelandet:

Citat

Du saknar behörighet för att komma åt detta

Bra att du kontrollerade det, Cecilia!

Jag blev llite nervös att någon annan kunde se vad jag hade blivit varnad för. ;)

Redigerad av Rune.K
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Rune.K

Hur många varningar har du egentligen? :blink:

Ingen aning, här har jag 2 stycken.

Men nuförtiden så håller jag mej i skinnet...

Som JoWa skriver så finns varningarna i en egen avdelning, men där står bara otillåtet språkbruk på den ena av mina varningar. Det står inte vad jag skrev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan mycket väl vara så att det är moderatorinställningarna som har förblindat mig... men jag tycks minnas att även när jag inte var inloggad så kunde jag se dom. Men men... jag kan ha fel.

Hur som haver... är detta något som upplevs som "kränkande" på något sätt så kanske det är på plats att be Andreas att kanske plocka bort det för allmän beskådning? Vad tycker ni?

// Manneman

Ja, jag skulle gärna se att de försvann. Nog för att jag inte lyckats skrapa ihop några varningar, men bara ordet känns för mig lite så där obehagligt närgånget och auktoritärt om man så säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 månader senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...