Gå till innehåll

Problem att beställa i vissa Internetbutiker


BertL

Recommended Posts

Har på senaste tiden fått problem med att göra saker på vissa hemsidor. Till exempel kan jag inte beställa biobiljetter på sf.se. Jag kanske kan ange ort. När jag sedan skall välja film kan jag välja hur många gånger som helst, sidan kommer varje gång tillbaka likadan som förut, dvs något val är inte gjort. På liknande sätt har jag problem med att få varor att hamna i varukorgen på vissa hemsidor. Jag kan välja antal tex, men inget händer med varukorgen. Varan hamnar inte där. Eftersom problemet finns på flera websidor undrar jag om jag kan ha gjort någon olämplig inställning i IE eller om det handlar om någon ny typ av kod på hemsidor, som man behöver ändra inställningarna eller ladda ned någon ny programvara för att kunna hantera. Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Vilken version av IE har du? Låter som att du möjligen har en gammal webbläsare eller så ett antivirus som hindrar viss html-kod. Har du popup-blockerare eller något sådan igång?

Edit: Testade just med både chrome och IE9 och detta fungerade utmärkt. Kolla så du inte har nåt program i gång i bakgrunden som spökar.

Redigerad av Wheninrome
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag har IE 9 och cookies bör inte vara blockerade såvitt jag kan förstå. Inte heller har jag tidigare haft något sådant problem med säkerhetsprogrammen. Det har också gått att beställa förut på t.ex. sf.se, så jag inbillar mig att det är någon inställning jag gjort eller någon ny kod på dessa sidor som skapar problemet. Min dotter hade liknande problem på sin bärbara, så det är inte heller bara på min bärbara. Märkligt nog kunde jag bara ändra stad på sf.se, medan hon kunde ändra allt utom stad. Därför kunde ingen av oss beställa, eftersom hennes sida ställt in sig på fel stad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla inställningarna för Säkerhet, InPrivate-surfning, ActiveX-filtrering, Smartscreen-filtret och Spårningsskydd,

kanske att webbsidorna använder Java, ev. uppdatera Java. Kan prova att rensa historik också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...