Gå till innehåll

[LÖST] Stäng av Datorn i skrivbordsläge


PCGuiden

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Enligt mig så måste man i dagsläget för att stänga av datorn göra på följande vis:

Gå till metroapps skärmen från skrivbordet, klicka på logga ut i höger övre hörn sedan klicka enter för att komma till en sida där logga utknappen ligger i höger nedre hörn.

Finns det något enklare sätt att stänga av datorn i normala skrivbordsläget?

Redigerad av PCGuiden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe,, göra en App som är certifierad ? :P

Certifiering kostar... mina hack är gratis. ;)

Jag förutspår att dom blir ganska populära, när Windows 8 släppts och vanligt folk inte har något annat val än att hålla tillgodo med W8, när dom köper ny dator. B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då gjorde du nog inte som det står... "Högerklicka på .exe-filen och kör som administratör för att installera menyn med ikoner".

Sen är det blå länkar för Windows 8.... röda för W7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då gjorde du nog inte som det står... "Högerklicka på .exe-filen och kör som administratör för att installera menyn med ikoner".

Sen är det blå länkar för Windows 8.... röda för W7.

Precis på jag gjorde ju men det funkade ju inte försöker igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoppsan... får undersöka det, och återkomma.

Kanske inte är så bra på detta men instruktioner kan man ju följa men det är svårt när det blir så här.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får dra ner och installera en W8 x86... så det tar en stund att kolla vad som kan ha gått snett.

Ok vem har bråttom idagens läge, pillar med annat under tiden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sååå... felet lokaliserat och åtgärdat. Det visade sig att de installers jag kompilerat i 64-bitars miljö inte fungerade i 32-bitars dito. Fick sålunda kompilera om W8-installern på ett 32-bitars skrivbord... och då fungerar det! :)

...skall göra detsamma med W7-installern så fort jag hinner.

http://registerhack.se/context7.php#shutdownmenu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt mig så måste man i dagsläget för att stänga av datorn göra på följande vis:

Gå till metroapps skärmen från skrivbordet, klicka på logga ut i höger övre hörn sedan klicka enter för att komma till en sida där logga utknappen ligger i höger nedre hörn.

Finns det något enklare sätt att stänga av datorn i normala skrivbordsläget?

Alt + F4 så får man upp avstängningsalternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer med yvkmug, Alt+F4 är absolut snabbaste sättet att nå avstängningsmenyn. Avdelningen "gamla genvägar re-visited" :)

OK, finner tråden löst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer med yvkmug, Alt+F4 är absolut snabbaste sättet att nå avstängningsmenyn. Avdelningen "gamla genvägar re-visited" :)

Det är just detta som gör Windows 8 till ett närmast omöjligt skrivbordsoperativ för de flesta... det är oerhört krångligt att navigera med musen, vilket säkerligen 90% av användarbasen gör, om inte mer. Dom kan helt enkelt inget annat.

Jag säger bara, lycka till med att lära jordens befolkning tangentbordsnavigering, när alternativet är att skippa Windows 8. Jag vet i alla fall vad alla jag känner kommer att välja... inkl. mig själv.

Microsoft biter sig själva i foten om dom inte lägger tillbaka startknappen... och helst gör det möjligt att stänga av petgränssnittet helt, på skrivbordsdatorer och laptops.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inte läst hela tråden...

Varför inte använda den fysiska strömbrytaren för att stänga av datorn, det brukar gå att ställa in om man vill ha hibernate eller power off.

Men den finessen kanske är borttagen Windows 8?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...