Jump to content

[LÖST] Stäng av Datorn i skrivbordsläge

PCGuiden
 Share

Recommended Posts

Enligt mig så måste man i dagsläget för att stänga av datorn göra på följande vis:

Gå till metroapps skärmen från skrivbordet, klicka på logga ut i höger övre hörn sedan klicka enter för att komma till en sida där logga utknappen ligger i höger nedre hörn.

Finns det något enklare sätt att stänga av datorn i normala skrivbordsläget?

Edited by PCGuiden

Hehe,, göra en App som är certifierad ? :P

Certifiering kostar... mina hack är gratis. ;)

Jag förutspår att dom blir ganska populära, när Windows 8 släppts och vanligt folk inte har något annat val än att hålla tillgodo med W8, när dom köper ny dator. B)

Då gjorde du nog inte som det står... "Högerklicka på .exe-filen och kör som administratör för att installera menyn med ikoner".

Sen är det blå länkar för Windows 8.... röda för W7.

Precis på jag gjorde ju men det funkade ju inte försöker igen

Sååå... felet lokaliserat och åtgärdat. Det visade sig att de installers jag kompilerat i 64-bitars miljö inte fungerade i 32-bitars dito. Fick sålunda kompilera om W8-installern på ett 32-bitars skrivbord... och då fungerar det! :)

...skall göra detsamma med W7-installern så fort jag hinner.

http://registerhack.se/context7.php#shutdownmenu

Enligt mig så måste man i dagsläget för att stänga av datorn göra på följande vis:

Gå till metroapps skärmen från skrivbordet, klicka på logga ut i höger övre hörn sedan klicka enter för att komma till en sida där logga utknappen ligger i höger nedre hörn.

Finns det något enklare sätt att stänga av datorn i normala skrivbordsläget?

Alt + F4 så får man upp avstängningsalternativ.

Instämmer med yvkmug, Alt+F4 är absolut snabbaste sättet att nå avstängningsmenyn. Avdelningen "gamla genvägar re-visited" :)

Det är just detta som gör Windows 8 till ett närmast omöjligt skrivbordsoperativ för de flesta... det är oerhört krångligt att navigera med musen, vilket säkerligen 90% av användarbasen gör, om inte mer. Dom kan helt enkelt inget annat.

Jag säger bara, lycka till med att lära jordens befolkning tangentbordsnavigering, när alternativet är att skippa Windows 8. Jag vet i alla fall vad alla jag känner kommer att välja... inkl. mig själv.

Microsoft biter sig själva i foten om dom inte lägger tillbaka startknappen... och helst gör det möjligt att stänga av petgränssnittet helt, på skrivbordsdatorer och laptops.

• 1 month later...