Nilsson Posted June 6, 2012 Share Posted June 6, 2012 Någon som har en aning när sp2 släpps för windows 7 ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beldia Posted June 6, 2012 Share Posted June 6, 2012 Vad jag har sett så är det mitten av året Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted June 6, 2012 Share Posted June 6, 2012 På sidan http://forums.mydigitallife.info/threads/33894-Is-there-any-info-on-an-quot-sp2-quot-for-win7 gissar man att beta-versionen av SP2 antingen kommer under slutet av sommaren eller slutet av året, samt att det brukar dröja 4-6 månader därefter innan ett SP är klart för leverans. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted June 7, 2012 Share Posted June 7, 2012 Har inte hört något om ett SP2 och jag skulle mycket väl kunna tänka mig att det inte blir något sådant... ska försöka luska lite under TechEd nästa vecka, det är många från Microsoft Redmond där som borde veta ett och annat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsson Posted June 8, 2012 Author Share Posted June 8, 2012 Har inte hört något om ett SP2 och jag skulle mycket väl kunna tänka mig att det inte blir något sådant... ska försöka luska lite under TechEd nästa vecka, det är många från Microsoft Redmond där som borde veta ett och annat Konstigt!!! Visst blir det en sp2 för windows 7... Service Pack 2 for Windows 7 and Windows Server 2008 R2 will be released in the first half of 2013. If all goes well for Windows team, a Service Pack 2 Beta should be out in 4th quarter of this year. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cynthia Posted June 8, 2012 Share Posted June 8, 2012 Det dök upp en notis om att man skulle uppdatera Windows Update i dag, brukar inte det ske före ett släpp av ett SP? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted June 9, 2012 Share Posted June 9, 2012 Microsoft har varit tvungna att ändra Windows Update pga http://www.computerworld.com/s/article/9227736/Researchers_reveal_how_Flame_fakes_Windows_Update Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cynthia Posted June 9, 2012 Share Posted June 9, 2012 Aha, tack för länken/infon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted June 9, 2012 Share Posted June 9, 2012 Ingen orsak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blinkan81 Posted November 26, 2012 Share Posted November 26, 2012 http://www.theregister.co.uk/2012/10/24/no_windows_7_sp2/ Informationen kom till kännedom 24th October 2012 08:04 GMT. Enligt denna infolänk kommer det inte bli ytterligare något service pack till Windows 7. Det kommer istället släppas måntaliga update patches ända fram till supporttidens slut som är i Januari 2020. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Korpen Posted August 12, 2013 Share Posted August 12, 2013 (edited) Ja kommer det inget Service Pack 2 till Win 7 så är det ju en massa uppdateringar som tar en hel dag att installera..säg att det släpps 15 uppdateringar varje månad, då blir det 180 stycken per år efter Service Pack 1..och om 5 år framöver blir det ca: 900 stycken efter SP1..men om det kommer en sån där rollup som dom körde på win 2000 efter SP3 så går det väl an "kanske" Edited August 12, 2013 by Korpen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted August 12, 2013 Share Posted August 12, 2013 Det går ju att bygga en egen image som innehåller uppdateringarna. Eller tanka ner en färdig sådan från någon mer serviceinriktad webbsida än Microsofts. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts