Gå till innehåll

Felaktig/konstig loginskylt för WIFI


Marion

Recommended Posts

Som du själv säger; logga in i routern är en sak, för där inne gör du de olika inställningarna, medan att ansluta till routern är en annan sak.

Ansluta till trådlöst nätverk = ange nyckeln för att kunna surfa.

Logga in i en router = ange användarnamn och lösenord för att kunna ändra routerns olika inställningar.

Det enda du behöver i ditt fall om syftet bara är att surfa, är routerns nyckel som ska finnas inställt, antingen manuellt av ägaren eller så sitter det kanske en klisterlapp på baksidan med WEP-nyckeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du själv säger; logga in i routern är en sak, för där inne gör du de olika inställningarna, medan att ansluta till routern är en annan sak.

Ansluta till trådlöst nätverk = ange nyckeln för att kunna surfa.

Logga in i en router = ange användarnamn och lösenord för att kunna ändra routerns olika inställningar.

Det enda du behöver i ditt fall om syftet bara är att surfa, är routerns nyckel som ska finnas inställt, antingen manuellt av ägaren eller så sitter det kanske en klisterlapp på baksidan med WEP-nyckeln.

Hej. jag var lite otydlig.

Denna skylt kommer upp när jag skall connecta ett trådlöst nätverk, för att "surfa ut"..

Och som alla ser, så slänger den upp fel loginskylt. fenomenet uppträder på alla datorer.

Så det är routern eller operativet som buggar på nåt sätt?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara grannens router...

Jag hade skapat en helt ny nätverksanslutning, (Kontrollpanelen > Nätverk).

Då är jag säker på att det är min egen router jag använder, du har väl WPA eller WEP påslaget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...