Gå till innehåll

Ominstall xp home


matssportlife

Recommended Posts

Förutom e-sons förslag så kan man även integrera den drivrutinen med installationsprogrammet för XP till en ny CD-skiva med hjälp av programmet nLite, eller om det finns stöd i BIOS ändra så att BIOS emulerar att SATAanslutningen ser ut som en IDE/PATA-anslutning för installationsprogrammet (och sedan XP), detta gör dock hårddisken något långsammare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eftersom jag talat med TS via PM kan jag meddela att han har en hårddisk som heter "Model ST38410A" det är en seagate 8 gb IDE / PATA så problemet är inte SATA drivrutiner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eftersom jag talat med TS via PM kan jag meddela att han har en hårddisk som heter "Model ST38410A" det är en seagate 8 gb IDE / PATA så problemet är inte SATA drivrutiner.

Jag hade en sådan hårddisk en gång och fick ta ner drivrutiner från Seagates hemsida för att dessa skulle laddas innan installationen gick igång. Jag hade samma problem med att min dator inte hittade disken men med drivisarna gick det hur bra som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade en sådan hårddisk en gång och fick ta ner drivrutiner från Seagates hemsida för att dessa skulle laddas innan installationen gick igång. Jag hade samma problem med att min dator inte hittade disken men med drivisarna gick det hur bra som helst.

vilken hemsida har dom vad heter det ? jag kan ju alltid prova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...