Gå till innehåll

Vad finns det för tvtjänster?


PCGuiden

Recommended Posts

1. Bredbandsbolagets tv (går fetbort, bbb´s tvplattform i kil är från stenåldern och skall bytas ut i december/januari 2012-2013)

2. Boxer (just nu tydligen signalproblem)

3. Comhem (funkar inte för jag bor inte i ett comhemhus)

4. Play tjänster (vet jag om)

Vilka mer finns?

Finns det tjänster där man kan se tv via internet.

Skulle vilja kunna se dom live.

Har Premium tv4play och viaplay tv/film abonnemang som funkar bra... Men sen är det övriga kanaler som man vill ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

ViaSat

Kanal digital

Tele2

eventuell lokal operatör på orten

Iaf telia, kanal digital och Viasat erbjuder tv via bredband.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det verkar så... å andra sidan kan man få en ganska förmånlig deal om man har adsl, fast telefoni och TV hos Telia. Nu är inte jag förespråkare för Telias bredband, men om man slår ihop hela paketet så blir det faktiskt ganska prisvärt. Och mig veterligen kan du få 24 mbit/s genom ADSL hos Telia om du inte bor för långt ifrån närmaste station... borde inte vara ett problem om du bor centralt.

Grannen mitt över vägen har oturen att inte få fiber som vi har via stadsnätet (har med korkade gränsdragningar att göra). istället har han hela paketet hos Telia med massor av kanaler, 24 mbit ADSL och fast telefoni... tror han betalar en bit under 700 för allt i fasta avgifter. Det tillkommer väl en del för samtal via telefon, naturligtvis. Kanalerna han har är rena lyxen... dom kan man välja bort naturligtvis. Utrustningen ingår natrligtvis... trådlös om man så önskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK

Internet från BBB funkar för oss med bra fart, bor tydligen ca 100m från stationen ..... med tv därifrån är under all kritik.

post-9713-0-78209000-1339523778.jpg

Är ju sugen på viasatpaketet... men jag tror inte hyresvärden vill att jag drar upp en wokpanna till på taket...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag provade Telias bredbandsTV via 24Mbit ADSL för några år sedan. Det funkade väldigt bra redan då och vad jag hört har både hård och mjukvara blivit ännu bättre sedan dess. Om man hade mer än 8Mbit bredband så sjönk hastigheten med ca 9Mbit eftersom de ändrade något för att säkerställa kvaliten på datan för TV, det funkar ju inte att skicka om data som blir fel där som man kan med vanlig bredbandstrafik. Sedan sjönk hastigheten ytterligare några Mbit när man hade TV-boxen igång. Vet inte om samma gäller idag. Jag hoppade av efter gratis testperioden då jag tyckte det var för dyrt för det lilla jag tittade.

Det går för övrigt att få upp till 60Mbit via Telia ADSL om man bor på rätt ställe, jag har bara upp till 30/12Mbit men får ut nästan full fart på båda håll.

post-9955-0-72370400-1339533043.jpg

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...