Gå till innehåll

Finns det en guide till ominstallation


Vicky

Recommended Posts

Jag skall installera om min dator. Jag har dock ett stort problem, skärmen visar inte allting så jag kan inte se vad jag skall trycka för att bekräfta de val som skall göras. Jag har kommit så långt att jag

1. Trycker valfri tangent för att starta skivan

2. Trycker Retur

3. F8 för att acceptera avtalet

sedan ser jag inte vad jag skall trycka på för att gå vidare.

Är det någon som vet vad som kommer sedan? Eller är det någon som vet om det finns en utförlig guide någonstans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Kolla på din bildskärm om du har någon "Auto" knapp. 

eller får du skruva med reglagen tills du får in bilden.... kan vara lite knöligt

innan man kommer på hur  :P

Ska du reparera eller göra en helt ny installation (dvs ta bort allting gammalt) ?

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skall göra en ominstallation och radera allting. Jag skall ta bort partitionen och installera om XP:n.

Bilden ser ganska normal ut när jag är inne på datorn som nu. Då syns hela bilden men en del text blir svart och går knappt att läsa.

När jag stoppat i installationscd:n och den går igenom den syns allting bra men sedan när man skall börja bekräfta vad man vill göra då är det svarta breda streck på skärmen och naturligtvis över texten där det står vad jag skall göra. Ex ser jag bara = acceptera. Men vad jag skall trycka på för att acceptera det vet jag inte. Eller = för att återgå. Hade  det vart fel på grafikkortet skulle bilden alltid vara konstig tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Den här tråden borde du kunna följa:

http://www.alltomxp.se/sajt/forum/index.ph...pic,2387.0.html

Sedan angående bildskärmen så har du alla "reglage" på skärmen eller

via en knapp, dvs större/mindre,  justera upp/ner , kan vara tålamodsprövande...... :P

Har stött på samma sak enstaka gånger........  :-

Tex så ta bort partitionen som du kommer till är då längst ner på sidan.

Har för mig att man trycker på D=Ta bort partition.........  sedan skapas den en ny partition

och installationen går vidare.

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...