Gå till innehåll

Hur får jag min cam att funka i min mac iBook G4 ?


Recommended Posts

Hejsan alla !

jag har en mac iBook G4 som jag försökt koppla min usb cam till men ej lyckats.

Så nu behöver jag er hjälp med att kunna få den att funka i min dator.

har kollat cammen & den funkar även till mac datorer men när jag kopplar in den som

vanligt så händer inget & jag kan ej finna något i dator systemet.

Så hur får jag den inkopplad ?

har även msn för mac i min mac dator den har ej alla finesser som msn messenger för windows

där man ser cammen om den är i eller inte. I mac visar den inget alls. står ej heller nått om det.

Dessutom är mac dator så tråkig med att den är så seg & långsam när man ska in nånstans.

hur får man den snabbare utan att den roamar eller vad man kallar det ?

testade ett program som skulle få den snabbare genom att det rensade ur datorn en del skräp men det hjälpte ej.

man kan ej se klipp eller film tex man kan ej se något på youtube för då roamar den eller står & laddar ner hela tiden eller så stannar bilden av liksom går för segt helt enkelt.

är så trött på mac datorer då jag är van windows så jag har denna tillfälligt nu när min windows dator la av härom dagen. :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst opensource

Vilket Mac OS X har du? Wikipedia visar mig en ytterst gammal Mac, skulle tro att du behöver ett nyare OS för att kunna prata med din kamera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst opensource
Postad (redigerade)

Du har ett äpple i vänster övre hörn tror jag. "Om den här datorn" eller likt ska stå där. Mac OS X 10.5 Leopard är senaste för din dator, det ska nog fungera med den versionen.

Redigerad av opensource
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...