Gå till innehåll

Dovado tiny router hjälp


Recommended Posts

Hej

Har en dovado tiny router hemma och till den finns det en app till Iphone som jag tänkte använda men jag kommer inte in i appens gränssnitt hur jag än bär mig åt... Jag skall göra någon inställning står det som felmeddelande. Det är något API som skall aktiveras men gör jag det funkar det inte iallafall....

Någon som har en iphone och dovado tiny router som kan hjälpa mig och få det att fungera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Är det appen som beskrivs här?

http://www.dovado.co...&id=28&Itemid=6

Har du kikat på och gjort ALLA inställningar under "Guide - How to set it all up"?

Kindly observe that the mobile apps only is compatible with the DOVADO 4GR and DOVADO UMR, and not the DOVADO TINY or 3GN.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ok då kan jag ta bort den appen med andra ord... Undrar vad man kan använda då?

Skulle vilja ha liknande upplägg, någon som kan rekommendera någon bra app för att komma åt en Dovado tiny router

edit: Vore bra om man vid tillfälle kunde stänga av användare av routern via appen

Redigerad av PCGuiden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer åt routern från iPhones webbläsare via Wifi väl? Sitter på en Dovado Tiny just nu och kan logga in på Android 4.0.4... ser ingen anledning varför du inte skulle kunna det på en iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inte ut att finnas sådana möjligheter, förutom ja administrera den via webbgränssnittet via telefon eller enhets webbläsare.

Något krångligt men för att stänga ute en användare skulle du kunna använda "mac adress control" lägga till adressen som ska blockeras på en svartlista eller ta bort den från vitlista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer åt routern från iPhones webbläsare via Wifi väl? Sitter på en Dovado Tiny just nu och kan logga in på Android 4.0.4... ser ingen anledning varför du inte skulle kunna det på en iPhone.

jo men en app gör det smidigare tycker jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...