Gå till innehåll

Operativsystem


hiller

Recommended Posts

Erfarenheter/jämförelser: xp/vista/windows 7.

Hantera Explorer 9 med opsyst Xp går tydligen inte.

Är windows 7 och Explorer 9 , lösningen på trög webbhanterare (har nu xp och exploer 8).

Mvh p-e a

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till forumet... om ingen redan sagt det :D

Om du har W7 och ie9 som alternativ till Xp och ie8... byt, snarast möjligt om din dator klarar av W7.

Du kan kolla det med upgrade advisor http://windows.microsoft.com/en-us/windows/downloads/upgrade-advisor

IExplorer 9 finns inte till xp. Vill du ha kvar din xp, får du ta till andra alternativ till ie, enl mitt tycke så är Maxthon ett mycket bra alternativ till de vanliga som erbjuds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag har tydligen inte hårdvara för update till W7 (Compaq Evo 310) .Eg förslag Dual core+ Ram min 4GB. Ursprungsprob är en otroligt trög webb-läsare Ie8, äv på vanliga siter. Enl andra jag konsulterat med samma prob har de bytt till Firefox bla. Men det vill jag slippa

Redigerad av hiller
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du körde upgrade-advisor, vad tyckte den var för dåligt?

Kan tala om att min dotter kör W7 på en bärbar med 1gb minne och 1,6ghz cpu dual core och det funkar utmärkt.. betydligt bättre än originalet.

Möjligtvis kan du inte använda dig av "Aero" dvs glass temat i w7, men vad gör det, om det är prestandan du vill åt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fungerar IE om du startar den utan tillägg?

Start-knappen - Alla program - Tillbehör - Systemverktyg - Internet Explorer (inga tillägg)

Bra förslag har inte provat.Omdet fungerar borde det märkas på hastigheten (slippa se det roterande hjulet"vänta på vänta på om och om igen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Interestingly, if your computer is using an Intel processor, the Upgrade Advisor will also give you the choice to check if your computer hardware supports virtualization technology, a feature used with the optional Windows XP Mode in Windows 7 Professional and Ultimate. Most computers shipped in the last three years will likely have hardware virtualization, but you may have to enable it in the BIOS.
http://www.pcfixup.ca/2010/02/how-to-use-windows-7-upgrade-advisor.html

Så det borde inte spela någon roll så länge du inte har tänkt att använda "XP Mode".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säkert bra tanke. But, datorn är handicappad h-varumässigt. 64-bitar är inte att tänka på = utestänger möjlighet till Ram öv 4 (3GB). Men jag ska läsa igenom texten.

Start "utan tillägg" verkar i vissa fall ge en påtagligt snabbare hantering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kan det vara något tillägg som strular till det.

Kontrollpanelen - Internet-alternativ - Program - Hantera tillägg

Där kan du inaktivera en grupp av tillägg i taget tills du kommer fram till vad det är som bråkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kan det vara något tillägg som strular till det.

Kontrollpanelen - Internet-alternativ - Program - Hantera tillägg

Där kan du inaktivera en grupp av tillägg i taget tills du kommer fram till vad det är som bråkar.

Inaktiverat ett flertal filer. Vissa Adobe-filer från 2004 ,gav en varningsindikation angå följdverkan om inaktiveringen genomfördes.

´"prova sig fram" är kanske ordet för dagen.

Mycket tack för rådet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen orsak :)

Jag hoppas att det inte blir allt för tidsödande.

Att ha tillägg från 2004 låter inte bra säkerhetsmässigt eftersom gamla programversioner ofta innehåller kända säkerhetshål som gör det lätt att infektera datorn från en webbsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ska byta op, rekommenderas att du gör en helt ny installation från början... med partionering och formatering av systemdisken :)

Allt kommer då att försvinna från den partionen/hårddisken som du kommer att använda.

Ett gott tips är att ta en backup på allt som du vill ha kvar av värde, typ egna fotorafier/bilder/dokument av allehanda slag (betyg etc) som är svårt eller t.o.m omöjligt att få tag på nya.

Program eller drivrutiner behöv ändå att installeras på nytt. En sak till bör du ta backup på, det är alla licensnycklar på de program du köpt för de kan vara mycket besvärligt att skaffa på nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MU web control - XML Dom document - XSL Template - Ms shell UI helper - Wind media player - XMl Dom dokument 6,0 - Free threaded XML Dom dokument - XSL Template - XML HTTP 6.0 - Ms silverlight - Scripting dictioary - XML Dom doc 3.0 - XML HTTP 3.0.

Samt med MS tillhörighet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MU web control tillhör den nya Microsoft update som är systemkritisk.. och inte windows update. Själva MU web control.class tillhör internet explorer..

The following add-ons are listed under "Add-ons that run WITHOUT REQUIRING

PERMISSION" by Microsoft Corporation all "Enabled" for "Active X Control".

4 for Free Threaded XML Do - MSXML3.dll including 1 that is (not verified)

HtmlDlgSafeHelper Class - mshtmled.dll

InformationCardSigninH - icardie.dll

Microsoft Shell UI Helper - ieframe.dll

Scripting.Dictionary - scrrun.dll

Tabular Data Control - tdc.ocx

3 for Windows Live Messenger - MSGSC8~DLL

Windows Live Messenger - msnmsgr.exe

Windows Live Sign-inC - WindowsLiveLogin.dll

XML Data Source Object - msxmls.dll

XML Data Source Object 3.0 - msxml3.dll

XML Data Source Object 4.0 (not verified) - msxml4.dll

XML DOM Document - msxml3.dll

XML DOM Document 4.0 (not verified) - msxml3.dll

XML DOM Document 4.0 (not verified) - msxml4.dll

XML HTTP 3.0 - msxml3.dll

XML HTTP 4.0 (not verified) - msxml4.dll

XML Schema Cache - msxml3.dll

XML Schema Cache 3.0 - msxml3.dll

XML Schema Cache 4.0 (not verified) - msxml4.dll

XSL Template - msxml3.dll

XSL Template 3.0 - msxml3.dll

XSL Template 4.0 (not verified) - msxml4.dll

Om man inte använder t.ex Smart Card, kan du avaktivera "InformationCardSigninH - icardie.dll"

Använder du inte Windows Live Mess, Kan du naturligtvis avaktivera Windows Live Messenger - msnmsgr.exe

Alla dessa DOM Document är för programmeringen ska flyta på bättre som t.ex skriva om DOM till XML för att vara läsbart etc.

Närmare än så kan inte jag förklara, utan då måste nog någon programmerare svara dig istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...