Gå till innehåll

Chrome sabbar telefonnumret - varför?


Wheninrome

Recommended Posts

Jag har autofyll i Chrome eftersom det är enkelt och bekvämt men nu till det faktum att jag har mobilnumret som börjar med 0722 som chrome sabbar genom att envisas med att formatera det med landskod - 46722 (WTF?)

Jag blir galen. Jag har rensat alla formuläruppgifter och dessutom lagt in uppgifterna på nytt utan att lyckas bli kvitt nollan som chrome lägger till. Tips? Råd? Idéer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Det är väl landsprefixet som läggs till... det ska inte spela någon roll. +76(0)722..... första nollan försvinner alltid. Har du Skype eller något liknande som har lagt på något tillägg?

Chrome lägger till +46 i början av telefonnumret vilket jag tycker är störande jämfört med tidigare versioner som skrev numret precis som jag gjorde det. Jag använder autofill ganska ofta och många formulär accepterar inte +46722 t ex istället för 0722xxx xxx. Helt värdelöst alltså. Vad är vitsen med autofill om man ändå får snygga till det manuellt i efterhand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...