Jump to content

Broadcast på LAN

Recommended Posts

Hej!

Jag har ett TV-kort för DVB-T som jag vill skicka sändningen ifrån till andra datorer i mitt nätverk, och så långt är allt okej.

Jag får ut bilden till dom andra datorerna men det som är problemet är att jag får bara bra bild på c:a 75% av bilden i sändningen medan resten är mosaik.

Hastigheten som går ut är c:a 7000 Kbps vilket borde räcka till, och att jag streamar i Mpeg2 på UDP protokollet med Ip-adressen 235.1.1.1:5000 som ska var den man använder för streaming.

Jag använder programmet MyTheatre för detta ändamål med broadcast plugin.

Finns det någon som har några ideer eller tips angående detta?

/ Starplus

OK!

Felet jag gjorde var att använda mej av ip-adress 235.1.1:5000, det som behövdes var att sätta den högsta adressen på det interna nätverket som i mitt fall då blev 192.168.0.255:5000.

Sedan startar man broadcastingen i Mytheatre.

I VLC-spelaren så går man in på öppna nätverksström och anger endast porten som då är 5000,

Jag har inte fått det attt fungera i Windows mediaspelare än eftersom den inte stödjer formatet.

PS. VLC verkar kunna stödja broadcasting, men jag har inte tittat närmare på det än DS

Hoppas att informationen räcker

/ Starplus