JoWa Posted July 26, 2012 Share Posted July 26, 2012 MacWorld: Apple skrotar Safari för Windows Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cynthia Posted July 26, 2012 Share Posted July 26, 2012 Körde det programmet för några år sedan men gav upp då man alltid fick med sig en massa andra program från Apple som man inte ville ha. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted July 26, 2012 Author Share Posted July 26, 2012 Jo, Apple Application Support är obligatoriskt. Apple Software Update följer också med. Bonjour är en valfri installation. Vill man att Safari skall kunna hantera ljud och video, krävs även QuickTime Player. Men inte ens med QT installerad stöds WebM och Ogg. Av presentationen framgår att det främst var befintliga iTunes-användare Apple ville få att använda Safari. Vill man ha en WebKit-baserad webbläsare framstår Chrome som ett bättre alternativ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted July 27, 2012 Share Posted July 27, 2012 (edited) Har provat Safari men jag tycker den webbläsaren är inget att ha, men å andra sidan så kan alla inte tycka samma sak som jag. Så för mig gör det inget att den webbläsaren försvinner för oss Windows användare. Använder Firefox mest likaså IE9 o Google Chrome för den delen. '//DAson Edited July 27, 2012 by DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted July 27, 2012 Author Share Posted July 27, 2012 Det är nog inte många som sörjer ”förlusten”. Safari (Safari för iPad exkluderad) används av 4,25 % enligt StatCounter. Det framgår dock inte hur många Safari-användare som använder Windows respektive Mac. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anna Maria Posted March 12, 2023 Share Posted March 12, 2023 (edited) Just därför har jag köpt en mac mini! Jag slipper virus, trojaner och skadlig kod för det mesta också! Men vissa program funkar inte till mac mini! /Anna Maria Edited March 12, 2023 by Anna Maria Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts