Venoms Posted July 27, 2012 Share Posted July 27, 2012 (edited) Hej Är det några av er som spelar Minecraft på Windows XP? Mina barn gör det, och de blir så väldigt ledsna när något går sönder, låser sig eller helt enkelt krashar när de gör några upgraderingar på mods etc.. så, jag gjorde en liten grej som skapar en backup till min NAS varje gång de startar upp datorn. När den har gjort backuppen färdigt, så kollar den av igen efter 10 min om det blivit någon ändring, om det är ändrat så uppdateras den ändrade delen med en ny backup.. dvs en incremental backup. Det finns säker massor med andra sätt att göra backuppen på, men denna sker i bakgrunden så att barnen inte pillar för mycket.. Anvisningar finns i Zipfilen...Minecraft_WXP_Backup.zip Edited July 27, 2012 by Venoms Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnada Posted July 28, 2012 Share Posted July 28, 2012 Hej Är det några av er som spelar Minecraft på Windows XP? Mina barn gör det, och de blir så väldigt ledsna när något går sönder, låser sig eller helt enkelt krashar när de gör några upgraderingar på mods etc.. så, jag gjorde en liten grej som skapar en backup till min NAS varje gång de startar upp datorn. När den har gjort backuppen färdigt, så kollar den av igen efter 10 min om det blivit någon ändring, om det är ändrat så uppdateras den ändrade delen med en ny backup.. dvs en incremental backup. Det finns säker massor med andra sätt att göra backuppen på, men denna sker i bakgrunden så att barnen inte pillar för mycket.. Anvisningar finns i Zipfilen...Minecraft_WXP_Backup.zip Trevligt verktyg, pysslar en del med MC och kan även rekommendera Magic Launcher som förenklar moddar, konfigurationer etc.. http://www.minecraftforum.net/topic/939149-launcher-magic-launcher-098-mods-options-news/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts