Gå till innehåll

Extern HDD i trådlöst nätverk.


Recommended Posts

Hej.

Jag vet inte om jag kommit rätt men jag gillar folket här och dom har hjälpt mig dom senaste gångerna.

Iaf.

Jag försöker hjälpa flickvännen med att koppla en extern hdd i hennes trådlösa router via USB så hon slipper kånka runt på den hela tiden och i stället ska nå den via nätverket.

Men när jag tittar i datorn så jag kan inte se hdd i nätverket.

Jag vet inte om det är speciella inställningar man måste göra först isf vad och vart?

Hennes hdd är en liten med usb kabel och får sin ström från datorn i vanliga fall, kan de bero på de isf?

Allt jag vet ärt att hon har winsows 7 på datorn. Vad routern heter vet jag tyvärr inte.

Hoppas nån kan ge mig svar.

Tack på förhand :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte att säga varken bu eller bä utan att veta vad det är för router. Hur som helst måste den troligen konfigureras för att det skall fungera. Sen är det inte alls säkert att du kan ansluta en hårddisk där. Ofta är usb-anslutning i hemmarouter endast till för nätverksskrivare. Men som sagt... ta reda på exakt vilken router det rör sig om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...