johnh3 Posted July 31, 2012 Share Posted July 31, 2012 (edited) Det ser ut som att det blir stora ändringar till Microsoft e-post tjänst framöver:http://www.zdnet.com...com-7000001893/https://login.live.c...sc=1&cbcxt=mailDet är väl bara en slags testversion ännu så länge. Men det ser intressant ut. Edited January 18, 2013 by Andreas Stenhall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted July 31, 2012 Share Posted July 31, 2012 Är deras nya revolutionerande GUI inte väldigt likt Gmail? Av ren nyfikenhet, kan man registrera en @outlook.com adress någonstans? Hittar bara @hotmail.com och @live.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted July 31, 2012 Share Posted July 31, 2012 Jag fick ett brev från Teamet för Outlook: Skaffa en e-postadress från Outlook till din nya inkorg Du kan få en ny e-postadress från Outlook. Du behöver inte bekymra dig över dina kontakter och tidigare e-postmeddelanden, dem får du behålla. Och du fortsätter att få meddelanden som skickas till din Hotmail-adress. Skaffa ett nytt ID Men där får jag beskedet ”E-postadressen som är kopplad till ditt Microsoft-konto går inte att ändra”. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted July 31, 2012 Share Posted July 31, 2012 (edited) https://login.live.c...sc=1&cbcxt=mail Här finns instruktioner... http://www.thewindowsclub.com/create-outlook-com-mail-id Edited July 31, 2012 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnh3 Posted July 31, 2012 Author Share Posted July 31, 2012 Jag kan tillägga att Hotmail på min Windows Phone har sett ut som den nya hela tiden. Så de är väl ute för att få nåt slags enhetligt "Metro" gränssnitt över hela linjen. I synnerhet inför Windows 8 lanseringen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 Ska bli spännande att se hur en emigrering går till, när Hotmail och Live adresserna stängs ner. Ett antal hundra tusen Windows Phone användare kommer bli duktigt sura om det inte sker snyggt och prydligt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nigi Posted August 2, 2012 Share Posted August 2, 2012 Gick helt smärtfritt att ändra. Och nu fick jag äntligen den e-postadress jag vill ha. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opptokoppter Posted August 5, 2012 Share Posted August 5, 2012 Påminner lite om övergången man hade tidigare när man gick över till Live. Brukar skämtsamt kallas förnyelse Kanske man slipper hantera samma mängd skräppost också, servrarna behöver inte jobba lika hårt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted January 18, 2013 Share Posted January 18, 2013 Inte helt problemfritt att flytta från Hotmail till Outlook.com: Hotmail Users Lose Emails After Moving to Outlook.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted January 19, 2013 Share Posted January 19, 2013 Microsoft delivers temporary fix of the Outlook.com-missing email bug, promises complete solution Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 Outlook.com leaves preview as the world’s fastest growing email service going from 0 to 60 million in just 6 months “Fastest growing”. Undrar hur många användare som har bytt från Gmail och Yahoo! Mail till Outlook.com. Inte allt för svårt att ”växa” om man kan flytta egna användare (från Hotmail). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted May 2, 2013 Share Posted May 2, 2013 ”Uppgraderingen” från Hotmail till Outlook.com skall nu vara slutförd. Outlook.com: 400 million active accounts, Hotmail upgrade complete and more features on the way Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts