Gå till innehåll

Åttan verkar ännu sämre än sjuan [LÖST]


CGD

Recommended Posts

När det gäller på datorn så vill man köra med ett traditionellt skrivbord. Hopas det kommer finns en bra sådan möjlighet i Windows 8.

####

Det traditionella skrivbordet finns kvar i Windows 8.

http://www.datormaga...release-preview

Min tanke var att länka till en bild. Men jag får upp en röd text om att jag inte har tillgång till den här funktionen på den här sajten/forumet. Med andra ord får inte länka till bilder. Som jag ser det kan ledningen ta bort hela min profil om ni börjar att begränsa mina rättigheter utan att meddela mig innan om varför eller själen till så drastiska åtgärd. Det hör till god allmänbildning och artighet att föra en dialog med medlemmarna i en gemenskap. Jag är mån om min frihet, allt enligt den lagstiftade yttrandefrihets förordningen som är djupt älskad i Sverige. Vill ni ha egna lagar här i den gemenskapen kan jag inte förbjuda det enligt den nuvarande svenska lagstiftning. Men jag kan begära att ni redovisar era ståndpunkter så jag har möjlighet att begära utträde ur gemenskapen.

"Kritiker säger att Windows 8 inte fungerar för vanliga datorer eftersom gränssnittet är till för surfplattor. Det här stämmer dock inte. Dels fungerar Metro fint med mus och tangentbord, men framför allt finns faktiskt det traditionella skrivbordet kvar i Windows 8."

Källa: http://blogg.tkj.se/...etro-windows-8/

Redigerad av Myggan63
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite synd att det inte värkar skilja sig så mycket om man jämför med Windows 7. Om jag har förstått saken rätt så ska Windows 8 fungera bättre med Twitter och facebook. Har jag rätt? Kan någon i så fall förklara det lite närmare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur det kommer att bli med det vanliga skrivbordet på Windows 8 återstår att se:

http://www.theverge....cy-code-removal

Angående twitter och facebook kanske det blir "appar" som man kan ta hem:

http://windows.micro.../windows-8/apps

Då är antagligen gränssnittet mer anpassat än om man bara kör via webbläsaren.

Men det florerar ju så mycket rykten. Bäst är väl att vänta tills Windows 8 släpps på riktigt.

Då har man ju möjlighet att testa en skarp version.

Redigerad av johnh3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet varför det kommer att så ut så här på pc versionen?

Fyra saker kan nog hänvisas till på direkten förutom allting annat som bidragit till uppkomsten.

Man kan ana sig till att de numera finns mer ifrån både inflytande som kunnande som kan spåras tillbaka till Telekomindustrin och mobil it. Mer av denna varan/intresset idag än när Microsoft en gång i tiden var ett vanligt mer självständigt renodlat programvaruföretag inom datateknik. Den andra orsaken har ju förts på tal här i forumet flera gånger, detta med dom svikande försäljningssiffrorna på området stationära datorer och bärbara. Det var väl här man förstod att man skulle kunna tjäna sig en hacka och förbättra resultatet då man insåg hur bra det går i försäljningsstatistiken för dem produkter man nu vill införa på bredare front. De tredje är att man förlorat greppet om vad man håller på med som jag var inne på förut i mitt tidigare inlägg.

För de fjärde, samma här då jag vill hänvisa till tidigare skapade inlägg i denna tråd, speciellt när de kommer till hur man väljer att tackla situationen i de ekonomiska världsläget.

####

Det traditionella skrivbordet finns kvar i Windows 8.

http://www.datormaga...release-preview...................

"Kritiker säger att Windows 8 inte fungerar för vanliga datorer eftersom gränssnittet är till för surfplattor. Det här stämmer dock inte. Dels fungerar Metro fint med mus och tangentbord, men framför allt finns faktiskt det traditionella skrivbordet kvar i Windows 8."

Källa: http://blogg.tkj.se/...etro-windows-8/

Blandar du inte korten nu?

Låter nästan som självmål. :) ..Redan övergett Linux?

Lite synd att det inte värkar skilja sig så mycket om man jämför med Windows 7. Om jag har förstått saken rätt så ska Windows 8 fungera bättre med Twitter och facebook. Har jag rätt? Kan någon i så fall förklara det lite närmare?

Ja just de, glömde den femte punkten.

Inflytandet från marknadskrafterna som huserar vår planet inom sociala media.

Tillhör du den gruppen som växer sig allt starkare som dagligen använder sig utav Twitter & Facebook...Ingen kommer slippa dessa grejer ens vid en ominstallation av detta OS. Nöjd? Bra ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Opptokoppter

Skrev följande:

"Blandar du inte korten nu?"

"Låter nästan som självmål. ..Redan övergett Linux?"

###

Nej! Jag har inte överget Linux. Men jag står inte på någon sida om muren. Just den frågan är det stora problemet med mig enligt mina kritiker. Men också styrkan och friheten som givet mig mycket glädje i livet och framgång. Kompromisser är min melodi att nå framgång i verkliga livet. Man kan alltid nå en lösning om viljan, morötterna och välviljan är närvarande. Även om det inte verkar att vara så när du möter mig via Internetvärlden. Men i den här konstiga världen Internet har jag träffat på de mest märkliga individer. Så vad är att göra? När allt verkar till att vara lekstuga med helt andra regler än i verkliga livet.

Att placera mig som person i ett fack/grupp/tillhörighet. Det är som att förolämpa mig djupt.

Redigerad av Myggan63
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att placera mig som person i ett fack/grupp/tillhörighet. Det är som att förolämpa mig djupt.

Ber i såfall hemskt mycket om ursäkt! :)

Självklart ska alla få föra sin egen talan på de sätt man känner sig mest hemma i.

Finns inget som säger att man måste heja på något ungefär som med sport, ett lag mot ett annat.

Vill själv hålla mig neutral i diskussionen och ännu bättre om man kan avspegla saker med viss mått av distans. Mycket handlar om vilket perspektiv man väljer att tolka grejer ifrån, tittar man väldigt nära detaljerat så minskar också förståelsen men lyfter man istället blicken så ökar i regel uppfattningen.

Hamnar man ofta i bråk så kan de va en förklaring att man har lätt för betrakta saker allt för detaljerat.

Menade absolut ingen här inne i tråden nu, ta de inte personligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...