Gå till innehåll

Recommended Posts

Hej!

Jag undrar hur man får bort reklamfönsterna som poppar upp när Live Messenger med Messenger Plus! (ver 5.50.0.761 - Släppt 2012-06-12) ???

Jag såg till att sponsorpaketet och annat krafs under installationen inte var ibockat.

Rutan som poppar upp har namnet "Plus! Offer" (Se bifogad skärmdump)

Hjääälp! Jag blir tokig på all denna reklam!!!

(Anledning till redigering: La till bilden.)

post-15699-0-95882900-1344023598_thumb.j

Redigerad av TechnoMattan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

Jag bör kunna hjälpa dig med detta, om inte annat så hjälpa dig få ett svar från utvecklarna.

Gör du något speciellt eller klickar på någon speciell knapp när dessa fönster dyker upp?

Använder själv Plus! samma version som dig men har aldrig sett detta fönstret.

Skulle gissa att alternativet du skall ändra är:

Plus! -> inställningar -> Anpassa -> Messenger, klicka ur "Visa reklam, erbjudanden och messenger plus!-tävlingar i messenger".

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TUSEN tack, Si3rra!

Det verkar va fixat nu! :D

Reklamen kom i tid och otid, men efter att ha ändrat inställningen som du tipsa om så har det inte kommit någon mer reklamruta. *Peppar, peppar*

Jag hade missat just DEN menyn bland alla inställningar. :rolleyes:

Kan man ge poäng i detta forum? Hittar "bara" en "Gilla"-knapp, som jag klickat på.

SOLVED!!! :P

post-15699-0-68020200-1344032631_thumb.j

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bra att det löste sig för dig :) finns även i inställningar (anpassa -> kontaktlistan) där du kan inaktivera Messenger Plus! World och knappen för skal i huvudfönstret om du inte önskar dessa. Har du funderingar över Messenger Plus! är du även välkommen att kontakta mig via meddelande här på forumet :)

Markera gärna tråden som löst genom att redigera ämnet och lägg till [LÖST] innan rubriken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...