Gå till innehåll

Överklocka Intel Atom [LÖST]


Recommended Posts

  • 4 veckor senare...

Överklockning ska man va extremt försiktig med. Om du ska göra det så är en större CPU kylare en bra lösning och om det passar så det inte är för stort. Jag vet inte riktigt hur det ligger till, du får fråga runt på forumet och se om du kan få hjälp på din fråga.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag säger så här hade du varit medlem på sweclockers.com så hade du säkerligen fått svar direkt på din fråga. Hur snabb är processorn då?

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja precis, Sweclockers är en sajt med bra kunskap i ämnet.

För övrigt kan jag bara göra dig uppmärksam på en detalj som kan va värd & tänka på.

Ser ut som kondensatorerna är av äldre modellen på kortet, de vill säga dom har lättare för börja läcka vid högre belastning än nyare som numera tillverkas i ett & samma stycke utan skarvar. Så ett tips, ta de försiktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket vill du klocka upp processorn till är det upp till 2,0 GHz? Prova försiktigt skulle det uppstå fel så kan du nollställa BIOS om du skulle få fel eller prova 1,9 GHz ja det är du som bestämmer det inte jag.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja det är väl inte den bästa CPU n att överklocka.

Såg nån på youtube som gick i 2.1 GHZ.

Möjligt att du får höja volten på CPU n lite grann också när du klockar.

Ev sänka hastigheten på minnena.

Men det finns inga klara inställningar, man får prova sig fram.

Bra sida: http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-av-processorer/723298-faq-overklockning/

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dason : Gärna 2,0 Ghz

Du har ett mini iTX -kort, med lägsta prestanda, som innefattar; klocka, buss, frekvens och FSB. mao en ren "kontorsdator"

Du vill nu höja denna från 1,8Ghz till 2,0. Vad kommer du tjäna tror du (?) (mer än värmeutveckling och förkortad livslängd.. om du fråga mej)

marion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ett mini iTX -kort, med lägsta prestanda, som innefattar; klocka, buss, frekvens och FSB. mao en ren "kontorsdator"

Du vill nu höja denna från 1,8Ghz till 2,0. Vad kommer du tjäna tror du (?) (mer än värmeutveckling och förkortad livslängd.. om du fråga mej)

marion.

Instämmer till 100%. Även om det är ett fritidsprojekt så riskerar du nog bara att skada burken i längden utan att vinna något... möjligen gratifikationen att ha lyckats, men inte mer än så.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...