Gå till innehåll

Vad har hänt med min dator?


CGD

Recommended Posts

Det började i går när jag installerade en uppdatering av Gigabytes Dynamic Energy Saver. Installationen gick bra och jag kunde starta programmet men när jag stängde det så kom det upp en ruta om BIOS fel. Men datorn fungerade fortfarande förutom att DES inte var igång. Så nu idag tänkte jag återställa datorn till hur den var innan uppdateringen med min Acronis backup. Det har fungerat felfritt tidigare. Men nu så kom det upp en ruta som medelade att recovern misslyckats. Jag prövade med andra backuppfiler men med samma resultat.

OK fram med XP skivan och göra en helt ny installation.

Datorn startar utan ett knyst från BIOS precis som vanligt den hittar hårddisken och installtionsprogrammet går igång som vanligt. Jag väljer att formatera startpartitionen med en full format och installationsprogrammet går igång precis som vanligt. Men när det gått ett tag och det kommer till 34 minuter kvar stannar det av och går inte längre.Muspekaren som ju fungerar under installationen fryser också.

Jag har ett Gigabyte EP-UD3R moder kort med 4GB minne och en Intel DualCor E8600 CPU.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Efter mycket om och men är datorn tillbaka i livet.

När jag startade datorn med min Acronis skiva och sedan försökte lägga tillbaka min sytempartition fick jag medelandet att det misslyckats eller att det gick bra men då startade inte Windows för att Ntldr saknades. Efter att jag tagit ut allt utom startdisken och grafikkortet kunde jag installera Windows från skivan. När det fungerade med alla diskar prövade jag äterigen att starta med Acronisskivan och lägga tillbaka systemet och nu fungerade det helt felfritt precis så som det gjort tidigare.

Men vad som var fel från början skulle jag gärna vilja veta.

Har ni några ideer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...