Mank70 Posted August 11, 2012 Share Posted August 11, 2012 Hej! Jag hade tänkt att göra en fabriksåterställning på min dator. HP Pavilion elite HPE 115 sc. Men när det är dags så säger den att jag inte har ngn återställningspartition.. Betyder det att jag nu är rökt på min önskan? Mycket tacksam för svar! /Magnus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mank70 Posted August 11, 2012 Author Share Posted August 11, 2012 Kankse ska tillägga att jag har återställningsskivor.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted August 11, 2012 Share Posted August 11, 2012 (edited) Du menar, att du väljer F10 vid uppstarten enligt denna sida: http://h10025.www1.h...product=4119546 Bör ju funka, om inget hänt med partitionen. Edited August 11, 2012 by OlleBull Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mank70 Posted August 11, 2012 Author Share Posted August 11, 2012 Grejen är den att min dator påstår att jag saknar återställningspartition.. Och det ända som kan vara av intresse för mig är hur datorn var när den var ny... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted August 11, 2012 Share Posted August 11, 2012 Hur gör du för att påbörja återställningen? Startar du datorn från den första av dina återställningsskivor, gör du något inifrån Windows, trycker du någon särskild tangent vid uppstarten och vilken i så fall? För det är ju meningen att återställningsskivorna ska gå att använda även om hårddisken är utbytt och då finns det ju ingen återställningspartition. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mank70 Posted August 11, 2012 Author Share Posted August 11, 2012 Startar jag om datorn med skivorna i så händer ingenting- precis som om att grafikkortet lägger av och inte visar vad som händer. Samma sak händer om jag försöker gå in i bios... datorn funkar men ingen bild visas. Det är när jag försöker köra återställningshanteraren i windows som den säger till att jag saknar återställningspartition.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mank70 Posted August 11, 2012 Author Share Posted August 11, 2012 Återställningsprogrammet är ett HP-program ser jag nu.. men bekymret är det samma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted August 11, 2012 Share Posted August 11, 2012 Har du möjligen två anslutningar på grafikkortet som du kan använda? I så fall byt till den andra för jag har sett beteendet att skärmen inte visar något i BIOS på en dator där "fel" grafikkortsanslutning användes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mank70 Posted August 11, 2012 Author Share Posted August 11, 2012 Skulle det problemet kunna uppstå nyligen då? Jag har nämligen gjort fabriksåterställning för typ 1/2 år sedan och då gick det bra.. Nu förstår jag att detta antagligen är ett HP-relaterat problem och inte har så mycket med windows att göra kanske.. men jag är tacksam för all hjälp! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted August 11, 2012 Share Posted August 11, 2012 Nej, men är du säker på att du inte har flyttat bildskärmskabeln sedan du senast var inne i BIOS. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mank70 Posted August 12, 2012 Author Share Posted August 12, 2012 Du hade rätt Cecilia! Det funkade när jag flyttade bildskärmskabeln till den andra anslutningen. Lite konstigt att jag redan hade de inställningar i BIOS som jag ville ha- men de började inte fungera först jag bytt anslutning.. Kan detta betyda att den andra anslutningen är helt körd eller går den kanske att använda till att koppla ihop med tv:n? Hur som helst- 1000 tack! Jag är mycket tacksam, hade planerat att köpa ny dator idag- men nu behöver jag inte det.. /Magnus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted August 12, 2012 Share Posted August 12, 2012 Vad bra! I det andra fallet så fungerade den andra grafikkontakten utmärkt inne i Windows, när en drivrutin väl var laddad, utan det var bara medan BIOS höll på och den första biten av Windows-uppstarten som grafikkortet bara skickade signal till en av kontakterna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts