Gå till innehåll

Fabriksåterställning


Mank70

Recommended Posts

Hej!

Jag hade tänkt att göra en fabriksåterställning på min dator. HP Pavilion elite HPE 115 sc. Men när det är dags så säger den att jag inte har ngn återställningspartition.. Betyder det att jag nu är rökt på min önskan?

Mycket tacksam för svar! /Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör du för att påbörja återställningen?

Startar du datorn från den första av dina återställningsskivor, gör du något inifrån Windows, trycker du någon särskild tangent vid uppstarten och vilken i så fall?

För det är ju meningen att återställningsskivorna ska gå att använda även om hårddisken är utbytt och då finns det ju ingen återställningspartition.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Startar jag om datorn med skivorna i så händer ingenting- precis som om att grafikkortet lägger av och inte visar vad som händer. Samma sak händer om jag försöker gå in i bios... datorn funkar men ingen bild visas.

Det är när jag försöker köra återställningshanteraren i windows som den säger till att jag saknar återställningspartition..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle det problemet kunna uppstå nyligen då? Jag har nämligen gjort fabriksåterställning för typ 1/2 år sedan och då gick det bra.. Nu förstår jag att detta antagligen är ett HP-relaterat problem och inte har så mycket med windows att göra kanske.. men jag är tacksam för all hjälp! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hade rätt Cecilia! :) Det funkade när jag flyttade bildskärmskabeln till den andra anslutningen. Lite konstigt att jag redan hade de inställningar i BIOS som jag ville ha- men de började inte fungera först jag bytt anslutning.. Kan detta betyda att den andra anslutningen är helt körd eller går den kanske att använda till att koppla ihop med tv:n? Hur som helst- 1000 tack! Jag är mycket tacksam, hade planerat att köpa ny dator idag- men nu behöver jag inte det.. :) /Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bra!

I det andra fallet så fungerade den andra grafikkontakten utmärkt inne i Windows, när en drivrutin väl var laddad, utan det var bara medan BIOS höll på och den första biten av Windows-uppstarten som grafikkortet bara skickade signal till en av kontakterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...