Gå till innehåll

Spotify fråga


Recommended Posts

Nu är det jag igen.

I Spotifyfönstret har jag i mitten en lista på alla låtar som ingår i den spellista jag valt. Men hur kan jag se vilken låt som spelas? Jag vet att det står nere till vänster utanför listrutan, men markerades inte spelad låt i listan tidigare? När det är många låtar i listan kan det bli lite besvärligt att hitta rätt låt. Är det också så att det finns flera låtar med samma namn och samma artist blir det ju ytterligare besvärligare. Visst kan jag, när jag funnit dem, trycka på de olika låtarna för att höra vilken som är rätt, med det är ju inte riktigt det jag vill hålla på med när jag skall arbeta med något annat.

Redigerad av CGD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är raden med låten som spelas markerad med svart bakgrund och grön text, väldigt lätt att särskilja från vanliga rader.

Drog igång California Dreamin' med Eddie Hazel som test, störtskön låt så får passa på att tipsa om den. :)

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Det gör inte så hos mig. Om jag trycker på en låt så blir det så som du förklarar men om jag trycker fram nästa låt blir det ingen markering. Det är bara i rutan nere till höger som jag kan se vad som spelas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger som Nicklas "grön text på svart bakgrund" för låten som spelas.

Klart har man Spotify i minimerat läge under tiden man gör något annat så syns ju bara låtens namn om man hovrar över trayikonen i systemfältet. Vet inte om Spotify kan spela upp enbart enstaka valda låtar i en lista, annars fungerar spelarn likadant som alla andra spelare, dvs fortsätter uppspelningen från låt till nästa låt i en lista.

Hos mig fungerar tangentbordet med Spotify så man kan välja & hoppa mellan olika låtar som man själv vill.

Har ännu inte fått VLC och fungera på samma sätt men i bägge fallen så kan man ju även ändra låtvalet via systemikonen också.

Härligt dom lyckats ändra tidsbegränsningen på Spotify :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...