shysstkille Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Hej Jag har nu efter många ominstallationer lyckats med att få in xp på datorn, programmet som jag ska använda till bilen är också installerat. När jag drar ut strömkabeln ur datorn så tonas ljuset på skärmen ner så att det blir svårt att se någonting på den och detta är ju inte så bra då vitsen med bärbar är att man inte alltid ska behöva ha sladden i, finns det någon vänlig själ här som vet om det är ngn inställning att ändra på?, jag har provat att ändra lite på energischemat men utan större framgång! mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 På energiinstälningar, bör du kunna ställa in hur skärmen ska vara när du kör på batteri. Så är det på min laptop. Nu pratar jag inte direkt om XP. Det är så i windows 7 på min laptop och det borde finnas liknande funktion i XP. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Borde finnas en knapp (blåmarkerad) med en sol på! F4 och F5. Håll nere Fn-knappen (blåmarkerad) och tryck på F5 för att öka ljusstyrkan, F4 för att minska. Hoppas detta hjälper Dig! Mvh// Sunshine! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsson Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 jag hålled ned FN+F7 och för att tona ned FN+F6. men vet ej hur det är på din bärbara, men testa.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
shysstkille Posted August 16, 2012 Author Share Posted August 16, 2012 Borde finnas en knapp (blåmarkerad) med en sol på! F4 och F5. Håll nere Fn-knappen (blåmarkerad) och tryck på F5 för att öka ljusstyrkan, F4 för att minska. Hoppas detta hjälper Dig! Mvh// Sunshine! Hej Jag har en sol på F8 och F9,dock händer inget då jag håller ner "FN" knappen och trycker på dom knapparna, kan det ha att göra med att det från början var windows vista på datorn och nu så har jag installerat windows xp? mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
goranl Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 Hej Jag har en sol på F8 och F9,dock händer inget då jag håller ner "FN" knappen och trycker på dom knapparna, kan det ha att göra med att det från början var windows vista på datorn och nu så har jag installerat windows xp? mvh Nu vet jag inte vad du har för modell men på min HP var jag tvungen att installera ett program som hett Quickbuttions eller något liknande innan det funkade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts