Gå till innehåll

hur ändrar jag belysningen på skärmen (bärbar dator)


shysstkille

Recommended Posts

Hej

Jag har nu efter många ominstallationer lyckats med att få in xp på datorn, programmet som jag ska använda till bilen är också installerat.

När jag drar ut strömkabeln ur datorn så tonas ljuset på skärmen ner så att det blir svårt att se någonting på den och detta är ju inte så bra då vitsen med bärbar är att man inte alltid ska behöva ha sladden i, finns det någon vänlig själ här som vet om det är ngn inställning att ändra på?, jag har provat att ändra lite på energischemat men utan större framgång!

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde finnas en knapp (blåmarkerad) med en sol på! F4 och F5. Håll nere Fn-knappen (blåmarkerad) och tryck på F5 för att öka ljusstyrkan, F4 för att minska. Hoppas detta hjälper Dig! Mvh// Sunshine!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde finnas en knapp (blåmarkerad) med en sol på! F4 och F5. Håll nere Fn-knappen (blåmarkerad) och tryck på F5 för att öka ljusstyrkan, F4 för att minska. Hoppas detta hjälper Dig! Mvh// Sunshine!

Hej

Jag har en sol på F8 och F9,dock händer inget då jag håller ner "FN" knappen och trycker på dom knapparna, kan det ha att göra med att det från början var windows vista på datorn och nu så har jag installerat windows xp?

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har en sol på F8 och F9,dock händer inget då jag håller ner "FN" knappen och trycker på dom knapparna, kan det ha att göra med att det från början var windows vista på datorn och nu så har jag installerat windows xp?

mvh

Nu vet jag inte vad du har för modell men på min HP var jag tvungen att installera ett program som hett Quickbuttions eller något liknande innan det funkade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...