Gå till innehåll

90-dagars testversion av Windows 8


Andreas Stenhall

Recommended Posts

Microsoft har idag lagt ut en Windows 8 Enterprise RTM vilken går att ladda hem och utvärdera i 90 dagar, se http://msdn.microsoft.com/en-us/evalcenter/jj554510.aspx ,

Det är engelskt språk på den och rekommendationen är att testa den i en virtuell miljö. Utvärderingen är egentligen avsedd för utvecklare som vill skapa appar på den nya plattformen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Må jag säga en sak servern är riktigt tungt belastat det verkar vara väldigt populärt Windows.

//DAson

Om man inte har ett MSDN- eller TechNet-konto/prenumeration så är detta enda sättet att nu testa Windows 8 fram till dess att det lanseras i slutet av oktober, därför är det rätt hårt tryck tror jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev tidigare, så har Windows 8 Enterprise RTM svensk version läckt via torrent., vilket den gjorde samma dag den släpptes.

Förvisso, men poängen är att 90-dagars testversionen som det länkas till ovan är den enda officiella tillika det helt "rena" sättet att testa eller utvärdera Windows 8.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Stenis jag testar nu W8 90 dagars på min dator o jag är ganska förvånad att den svarar så här snabbt inga gadgets, inget Aero. Startar snabbt. Som sagt så testar jag det! Installationen gick jättebra!

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förvisso, men poängen är att 90-dagars testversionen som det länkas till ovan är den enda officiella tillika det helt "rena" sättet att testa eller utvärdera Windows 8.

Det är väl mest sannolikt, att det är någon som har ett MSDN eller TechNet konto, som läckt den svenska versionen av Windows 8 RTM. Det var ju så när Windows 7 släpptes, om jag inte minns fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har slut testat Windows 8 störde mej på webbläsaren IE10 bl.a. att skriva mejl med den webbläsaren och att Firefox kraschade av o till fick skicka många kraschrapporter.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör dualboot med Windows 8 preveiw och Windows 7 idag och det fungerar utmärkt.

Undrar om jag kan "uppgradera" min befintliga Windows 8 preveiw till Windows 8 Enterprise RTM?

Tänkte jag skulle slippa att installera om datorn då den fungerar utmärkt för tillfället.

Tacksam för svar om någon vet!

/Tobbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om jag kan "uppgradera" min befintliga Windows 8 preveiw till Windows 8 Enterprise RTM?

Nope, det går inte. Däremot kan du installera "över" på samma partition/disk, då sparas alla filer och mappar på disken som de är samt att allt som ligger i Users, Program och Windows skuffas in i en mapp som heter Windows.old.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...