Gå till innehåll

Hur återställer man lösenordet för administratör?


BertL

Recommended Posts

Samma Dell Latitude D30 som i tråden om hur man gör en räddningsskiva. Det innebär att datorn är skadad, att Windows inte startar, att en registerfil är skadad och att registerfilerna på något sätt måste återställas. Kan inget göra på datorn för att jag saknar access utan administratörslösen. (Trodde inte det fanns något sådant, men det verkar nu finnas. Har frågat den datoransvarige som installerade datorn om detta och väntar på svar, men har för mig att han tidigare sagt att han inte lagt in något administratörslösen (men det kan ha gällt en annan dator). Om jag lagt in ett lösen, vilket jag inte tror, är det ett som innehåller tecken som inte verkar gå att skriva där lösenordet skall skrivas in. Det kan också hända att ett av mina barn skrivit in ett lösen, fastän hon säger att hon inte har gjort det.) Någon som vet hur man återställer lösenordet för administratören när man inte kommer in i datorn?

Har varit Murphys Law in action de senaste dagarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...