Skull Kid Posted August 18, 2012 Share Posted August 18, 2012 (edited) Som sagt... Elgiganten ersatte min gamla 4GB usb SanDisk Cruizer Blade, till en likadan. Men samma sak hände när jag satte i en annan usb sticka när jag förde över filer till SanDisk stickan (skall tänka på detta i framtiden) men finns det något sätt att rädda SanDisk stickan, tro? Det är liksom inte bara att gå in i DiskPart och ta bort attributen, utan den är verkligen skrivskyddad... hjälp uppskattas väldigt mycket. Edited September 3, 2012 by Skull Kid Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ByggareBob Posted August 18, 2012 Share Posted August 18, 2012 Varför står det Windows 8 (F:) formateras? Kanske det som ger problem... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skull Kid Posted August 18, 2012 Author Share Posted August 18, 2012 Varför står det Windows 8 (F:) formateras? Kanske det som ger problem... Den risken är nog ganska liten... detta har hänt förut, när jag hade Windows 7 installerat på den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
work Posted August 18, 2012 Share Posted August 18, 2012 http://www.pconline....em-partitioner/ http://hddguru.com/s...el-Format-Tool/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skull Kid Posted August 18, 2012 Author Share Posted August 18, 2012 http://www.pconline....em-partitioner/ http://hddguru.com/s...el-Format-Tool/ Verkar ändå inte fungera... eller gör jag fel? Jag öppnade HDD Low Level Format Tool och formaterade, men när den gör det, säger den såhär: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted August 19, 2012 Share Posted August 19, 2012 Får jag fråga vad som har hänt.. från början? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skull Kid Posted August 19, 2012 Author Share Posted August 19, 2012 Får jag fråga vad som har hänt.. från början? Ok. Jag skulle Föra över/ta bort något, om jag inte minns fel, från/till min usb sticka. Och om jag inte minns helt fel, så tror jag att jag pluggade in en annan usb enhet under tiden, men jag kan ha fel. Och då sa den att den attt usb stickan är skrivskyddad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted August 19, 2012 Share Posted August 19, 2012 Öppna cmd som administratör, skriv: chkdsk d: /f Obs, skriv den riktiga enhetsbokstaven istället för d: Om den inte kan köra nu, låt stickan sitta i och starta om datorn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skull Kid Posted August 19, 2012 Author Share Posted August 19, 2012 "Det går inte att köra en diskkontroll för den här volymen eftersom den är skrivskyddad." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skull Kid Posted August 19, 2012 Author Share Posted August 19, 2012 Har även försökt med programmet Check Flash, gick inte heller... men om någon här känner till programmet, så tveka inte att posta här! Det står i loggen "Error at range" och "Device write error" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted August 19, 2012 Share Posted August 19, 2012 cmd som admin: skriv: diskpart skriv: list volume sedan "välj volume xxx" (xxx är den skrivskyddade disken) sedan skriv: "attributes volume clear readonly" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skull Kid Posted August 20, 2012 Author Share Posted August 20, 2012 (edited) Då får jag detta EDIT: Enheten är en SanDisk Cruzer Blade på 4GB. Edited August 20, 2012 by Skull Kid Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skull Kid Posted August 20, 2012 Author Share Posted August 20, 2012 Börjar fundera på att köpa ett nytt flash minne från Inet idag, och inte från SanDisk den här gången. LaCie heter företaget som tillverkat min externa hårddisk på 500GB med USB 3.0, oc hden har aldrig krånglat med skrivskydd som min SanDisk Cruzer Blade 4GB har. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skull Kid Posted August 20, 2012 Author Share Posted August 20, 2012 Har nu köpt en LaCie USB sticka på 8GB för 49 kr på Inet, rena fyndet och fungerar jättebra har nyss gjort den "bootbar" och lagt Windows 7 installationen på den ^^ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts