Gå till innehåll

Vad händer med Hotmailadresser?


CGD

Recommended Posts

Jag kör Windows Live Mail med några Hotmailadresser. Men nu kommer ju Hotmail att gå i graven så vad händer med adresserna?

Jag har läst om detta med missat vad som händer med de adresser som man redan har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte en aning, antar adresserna har redan överförts till de nya outlook.com

Det är iaf vad jag själv börjat tro då man blir skickad till en översikt sida i blå metro design och texten "Microsoft-konto"

Lyckats 1 gång nå fram till sidan med min e-post genom webbläsarn https://login.live.com/

Har därför sedan införandet använt Thunderbird som e-post klient, då funkar allt som vanligt.

Microsoft prisbelönta e-post hantering är ju något man kommer söka sig bort ifrån.

Krånglar för mycket för kunna använda den webb-baserade lösningen i långa loppet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bör jag tänka på innan jag ändrar till ett Outlook.com-konto?

Länk: Microsoft answers - Hotmail, Messenger och SkyDrive

Citat:

När du uppgraderar till Outlook.com kan du välja att även ändra din e-postadress, men detta är frivilligt. Du kan fortsätta använda ditt Hotmail-konto utan att ändra namn på det efter uppgraderingen. Om du däremot vill ändra domän på ditt Microsoft-konto till Outlook.com är där några saker du bör ha i åtanke först:

Hur kommer inloggningen till Microsoft-tjänsterna att förändras?

Om du döper om ditt konto kommer inloggningsadressen att ändras från din nuvarande domän till outlook.com. Din nuvarande adress blir då ett alias för kontot så att du fortfarande får all e-post som skickas till den gamla adressen. När du ändrat din e-postadress måste du använda den nya adressen för att logga in till samtliga tjänster du använder kontot för.

Om jag döper om mitt konto, hur påverkar det min Windows Phone 7?

Alla funktioner på din telefon som använder e-postadressen kommer att sluta fungera, inklusive Marketplace, Xbox LIVE, SkyDrive, e-post etc. För att kunna använda dessa funktioner igen på din telefon måste du återställa denna till standardinställningar. Du måste sedan ställa in telefonen för att använda den nya e-postadressen. För mer information om att återställa din mobil, gå hit.

Hur påverkas inställningarna för mina e-postprogram?

Att döpa om ditt konto innebär att du måste ändra inställningarna för ditt e-postprogram för att använda den nya e-postadressen som inloggning till servern. Inställningarna för POP3 och SMTP är samma som för Hotmail (dessa hittar du här). För mer information om att ändra dina inställningar, välj relevant alternativ nedan:

Slutligen: När du döpt om ditt konto kommer all e-post som skickas till den gamla adressen att levereras till din inkorg, eller så kan du välja att automatiskt sortera in dem i en specifik mapp. All annan information på ditt Microsoft-konto, såsom kontakter, foton och Office-dokument på SkyDrive, kommer också att finnas på ditt konto inom ett par dagar. All ny e-post går till din inkorg direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yhay!!! :)

Äntligen hittade man fram till inkorgen för e-posten!

Råkade öppna en annan flik inuti IE samtidigt som jag var inloggad på översikt sidan, sökte mig till https://outlook.com i den nya fliken och vipps öppnades inkorgen. Varför göra något så omständigt, förstår inte Microsoft längre. Går inte ens att logga in med t.ex Dragon p.g.a lösenord & e-post adressen ej får stöd för klistra in texten i fönstret.

Redigerad av Opptokoppter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testkörde Outlook, men inget att ropa hurra över, så jag backade tillbaka till det vanliga Hotmail, eftersom det gick att göra.

Ändå så blir du tvungen att göra det så småningom? I stort är det ju samma i båda ändarna, varför inte låta det vara gjort?

Skickat via Board Express

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det nya outlook.com-gränssnittet kommer successivt att erbjudas till användare och på sikt kommer alla användare att få det nya outlook.com-gränssnittet.

Dock, e-postadresser som slutar på hotmail.se, hotmail.com, live.se, live.com etc. kommer att fortsätta fungera även efter att utrullningen av det nya outlook.com-gränssnittet är slutförd. Inga e-postadresser kommer att sluta fungera och ingen kommer att behöva byta till en outlook.com-adress. Om man vill kan man aktivt välja att göra det dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu bekräftat efter mindre undersökning, testat med Dragon, Chrome och Iron.

Man blockerar avsiktligt inklistringsåtgärder ifrån utomstående webbläsare vid inloggning på Outlook.com.

Funktionerna "Kopiera" & "Klistra in" finns inte i högerklicks menyn på sidan.

Oskyldigt nog är Internet Explorer undantagen från den här förändringen <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...